anoniem Geplaatst: 25 mei 2003 Delen Geplaatst: 25 mei 2003 Hallo iedereen, Ik heb een E-tech router met daarachter 2 PC's maar nu zou ik graag op de ene een FTP server draaien met Serv-U. Maar van buitenaf kan ik niet aan mijn server. Weet er iemand wat ik moet instellen op mijn router zodat het werkt, heeft er iemand ervaring ? Alvast bedankt, Stijn C. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 mei 2003 Auteur Delen Geplaatst: 25 mei 2003 je kunt zgn DMZ ( DeMilatires Zone ) instellen en doorsluizen naar die komputer waarop je de FTP server draait. Zorg er wel voor dat de security van de FTP server goed staat ... soms is er ook een optie aanwezig voor 'special apps' , daarin kan je instellen dat er een ftp server is op een bepaald ip adres. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 mei 2003 Auteur Delen Geplaatst: 25 mei 2003 moef toe survuhs.... :) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 juni 2003 Auteur Delen Geplaatst: 10 juni 2003 Ik zou de server niet in de DMZ zetten want dan moet je de server zeer goed beveiligen. Ik zou op de router Poort 20 en 21 forwarde naar de server dan moet je erbij kunnen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 juni 2003 Auteur Delen Geplaatst: 10 juni 2003 Iets van Port redirection of Port forwarding dus. Je krijgt dan iets in de trant van: aanvraag op Ip nr. <ip nr gekregen van je ISP> op poort 21 wordt doorgezet naar <ip nummer van de pc waarop je FTP server draait> op poort 21 (of een ander zelf te kiezen poortnummer) Suc6 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 juni 2003 Auteur Delen Geplaatst: 17 juni 2003 Maar ik geloof wel dat er verschil is voor de active en passive methode.... Sommige routers kennen een virtualserver. Dat kan je ook gebruiken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 juni 2003 Auteur Delen Geplaatst: 17 juni 2003 [quote:da606fd56f="Sellis"]Iets van Port redirection of Port forwarding dus. Je krijgt dan iets in de trant van: aanvraag op Ip nr. <ip nr gekregen van je ISP> op poort 21 wordt doorgezet naar <ip nummer van de pc waarop je FTP server draait> op poort 21 (of een ander zelf te kiezen poortnummer) Suc6[/quote:da606fd56f] bij mij lukt het niet Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 juni 2003 Auteur Delen Geplaatst: 17 juni 2003 Even zoeken in je handleiding. Zal vast wel beschreven staan. Suc6 Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen