anoniem Geplaatst: 20 mei 2003 Delen Geplaatst: 20 mei 2003 op de server draait W2000server incl. DNS server. Alles werkt naar behoren... Behalve Norman Anti virus. Dit programma genereert een lijst van computernamen met bijbehorende TCP/IP adressen. Tot mijn grote verbasing komen er in deze lijst twee oude computers in voor (die liggen al in de vuilnis!) met een TCP/IP adres dat inmiddels door de DNS server is vergeven aan een nieuwe PC. Gevolg: de nieuwe PC´s krijgen geen upddate (laat staan een installatie) van Norman! De hlepdesk stelt dat hun distributie tool in eerste instantie een ping verstuurd naar een door mij aangegeven range, om vervolgens via een poort de informatie van Norman op te halen. Nu is mijn vraag natuurlijk: is er binnen windows 2000 server een lijst (hostlist) o.i.d. waar Norman gebruik van zou kunnen maken? Hoe wis ik die? Wat ook zou kunnen is een bepaalde cache. Enig idee? Ik krijg helemaal de zenuwen als ik eraan denk dat ik een machine heb die voor Norman´s Ndesk onzichtbaar is... Overigens werkt pingen vanaf de server naar de nieuwe pc feilloos. Hoe kan ik anders de computer via DNS een nieuw TCP/IP adrers laten aanvragen? Thor2002 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 mei 2003 Auteur Delen Geplaatst: 20 mei 2003 Windows 200 heeft inderdaad een dns cache die je kunt legen. ipconfig /flushdns Daarnaast kun je een werkstation forceren om zich opnieuw bij de dns server te registreren. ipconfig /registerdns Je bedoelt waarschijnlijk dat de DHCP server een ip adress heeft uitgedeeld en niet de DNS server. Mogelijk staan er meerdere malen hetzelfde ip adres in de DNS server. Die moet je er dan even handmatig uitgooien. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 mei 2003 Auteur Delen Geplaatst: 20 mei 2003 Controleer ook even de HOSTS-file en eventueel de WINS-database. Ook hier kunnen nog oude verwijzingen blijven hangen... Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen