Ga naar inhoud

Pogramma om de leerlingen te controleren

anoniem

Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar een programma waarmee ik vanaf een plek de hele mediatheek kan overzien. Ik wil zo kunnen zien wie wat aan het doen is. Ik wil zoiets hebben als: allemaal kleine hokjes op mijn beeld en elk hokje is een scherm van een leerling, en dat als ik het aanklik het scherm full screen wordt. Ik heb vroeger eens zo'n programma gezien, maar ik weet niet meer hoe dat hete, ik wil dat programma graag downloaden of kopen. Weet iemand misschien hoe dat programma heet, en waar ik dat kan vinden? :roll: Bij voorbaat dank, Johan
Link naar reactie
Ik weet even niet zo'n programma, maar ik vind wel dat het een beetje inbreuk op de privacy is. Ik begrijp maar al te goed dat je dat graag zou willen (het zou me niks verbazen als 90% van de leerlingen met iets anders dan school bezig is), maar om nu precies te kunnen zien wat ze allemaal aan het doen zijn, is natuurlijk wel behoorlijk "Big Brother is watching you". Op de werkplek zouden werknemers dat ook niet op prijs stellen, dus het lijkt me dat voor leerlingen hetzelfde geldt. Het lijkt me beter om af en toe wat te patrouileren.
Link naar reactie
Op mijn oude school hadden ze [url=http://www.netop.nl/]Netop Student[/url] Dat werkte best goed begreep ik. Tot wij de demo van die control een keer gingen downloaden en alles overnamen. :lol: :P Maar patrouleren is leerlingvriendelijk vind ik ook. Zo'n meekijkprogramma als netop schakelde ik ook altijd meteen uit.
Link naar reactie
[quote:aa71a07b11=".:ToBee:."]"Big brother" maar dat is dan vrijwillig. [/quote:aa71a07b11] :) Ik bedoelde niet dat real-life gedoe. De uitdrukking "Big Brother is watching you" bestaat al veel langer en duidt erop dat je gehele doen en laten in de gaten wordt gehouden alsware het dat een 'grote broer' je constant in de gaten houdt (vaak niet vrijwillig).
Link naar reactie
[quote:950c05bf7e="DJoop"]Ik wil zo kunnen zien wie wat aan het doen is.[/quote:950c05bf7e] Dit word ook bij ons op school gedaan, en het word door leerlingen niet op prijs gesteld als de toezichthouder meekijkt (ook al ben je gewoon met school bezig). Ik zelf heb hier echt een gruwelijke hekel aan, dus als je leerlingen te vriend wilt houden raad ik je aan dit soort praktijken niet uit te halen :roll: Maar ik begrijp je standpunt wel, de mediatheek is bedoelt voor school.
Link naar reactie
Op grond van welke verdachtmaking ? Is het wel uw taak, hierop toe te zien ? Leerlingen mogen u dit kwalijk nemen. (Grondwet Hst1 art: 10). In de les gaat het al vaak niet over school, verwacht dan niet dat dat in de mediatheek wel gebeurd. Heeft u werkelijk zo`n programma nodig als bevestiging hierop ? denk daar gerust eens over na.
Link naar reactie
[quote:bae38cd33f="JurgenvW"][quote:bae38cd33f=".:ToBee:."]"Big brother" maar dat is dan vrijwillig. [/quote:bae38cd33f] :) Ik bedoelde niet dat real-life gedoe. De uitdrukking "Big Brother is watching you" bestaat al veel langer en duidt erop dat je gehele doen en laten in de gaten wordt gehouden alsware het dat een 'grote broer' je constant in de gaten houdt (vaak niet vrijwillig).[/quote:bae38cd33f] Het was ook meer een metafoor, 1984 van George Orwell, schetst een maatschappij kritisch beeld waarin al je bewegingen gevolgd worden. In het huidige onderwijs komen soms wat regels en procedures voor die naar mijn mening op het randje van toelaatbaar/ wenselijk balanceren. Onderwijs is voor een groot gedeelte persoonlijke ontwikkeling en wat persoonlijk is mag best prive blijven! Maar eigenlijk zegt de reactie van nook al genoeg!!
Link naar reactie
Een goedkope oplossing is met VNC, dit op de client installeren. En met VNCon als master, kan je zelf bepalen hoeveel schermen je tegelijk wilt zien. Er zit namelijk een auto switch functie op zodat als je 4 schermen tegelijk kan zien maar dat ze elke 10 seconden gewisseld worden en je dan 4 andere schermen ziet. Er zit een nadeel aan het systeem, de client kan wellicht de vnc client afsluiten en dan een zooitje rottigheid gaan uithalen :wink: . Groeten, Stofnest
Link naar reactie
oh oh, de discussie loopt weer alle kanten op lijkt het wel. Wij hebben Netonschool geprobeerd, werkt precies zoals je wenst. Na de trial periode hebben we er verder niets meer mee gedaan, wat geen enkel probleem is. V.w.b. het kunnen overzien van een ruimte (of beter gezegd: machines die niet eens in de ruimte staan waar de leerkracht werkt...) kan in enkele gevallen prettig zijn. Denk aan het lesgeven aan volwassenen waarbij grote delen informatie op alle schermen tegelijk worden ´voorgedaan´. Een voordeel hiervan is dan dat er niet ´doorgerommeld´wordt terwijl er een nieuw stuk informatie wordt aangeboden. Hier op een basisschool is de situaite anders. Kinderen vinden het prettig als er iemand fysiek langs komt om te assisteren, terwijl ze het ook weer prettig vinden als ze weten dat ze een zekere verantwoordelijkheid krijgen. Let wel, alles nog steeds onder begeleiding! buiten dat, Djaap, wat wil je dan eigenlijk bekijken op het scherm?
Link naar reactie
Imperata is inderdaat een mooi programma zo te zien. Je kunt er niet alleen mee controleren maar ook mooi mee beveiligen, zodat ze bijv. geen internet kunnen gebruiken als dat niet nodig is! Bedankt Sellis, En Big Brother blijkt gewoon nodig te zijn, bij ons op school. Als je ziet wat er allemaal word gesloopt, softwarematig en hardwarematig, zullen de meeste het met mij eens zijn, hoop ik. :cry: Bedankt voor de tips, DJoop :lol:
Link naar reactie
Uit de meeste reacties (waaronder van ondergetekende) kwam ook wel naar voren dat we er begrip voor hebben. Er zijn idd van die leerlingen, die je maar beter uit de buurt kunt houden van dure apparatuur ;) Bovendien lijkt Imperata me ook een nuttige applicatie om leerlingen mee te helpen, omdat je de computer zonodig kunt "overnemen".
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...