Ga naar inhoud

Argosoft mailserver

anoniem

Aanbevolen berichten

Ik wil graag voor school (basisschool) een mailserver op gaan zetten. Omdat natuurlijk de beter computer in de lokalen staan, heb ik hiervoor een Pentium 1 computer met Win95 erop. Ik heb het freeware programma Argosoft mailserver gedownload en geinstalleerd. Om te testen heb ik zelf thuis wat users aangemaakt (e-mail). Maar toch lukt het me niet. Kan iemand mij wat tips geven of is er misschien een goede handleiding? Ik heb al wat op internet lopen zoeken, maar kom nu niet echt verder. :-?
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Nee mij is het ook niet gelukt. Ik heb de moed ook maar opgegeven. Ik ben nu aan het expirimenteren met Workgroupmail 7.1. Dit heb ik zover aan de praat gekregen dat ik de gebruikers en hun eigen mailbox kan aanmaken. ook komt dan de mail via die server binnen. Ik kan op mijn eigen pc (XP) wel profielen onder outlook 2002 aanmaken, maar niet onder een oudere versie? Moet nu nog proberen om outlook 2002 te installeren onde win98. Ik had de profielen aangemaakt en deze met een wachtwoord voorzien. Als ik dan outlook opstart op mijn computer dan komt een keuzescherm naar voren waarin ik uit een van de aangemaakt profielen kan kiezen. Ik moet dan via een wachtwoord inloggen om in outlook zelf te komen. Dat lukte en kon ook mail binen halen. Moor ook de mail van de ander profielen (andere e-mail adressen) word dan gelijktijdig binnen gehaald. En dat is nu net niet de bedoeling. Dat krijg ik nu nog niet voor lekaar. :evil: Ik hoop dat iemand met ervaring daarin wat heldeerheid kan brengen voor mij :o . Het lukte trouwens met extra e-mail adressen van mijn eigen provider (zeelandnet) wel met wachtwoord en als ik de e-mail adressen die ik aangemaakt had van kennisnet dan lukte dat niet met wachtwoord! Dat is nu wel een probleem voor mij. Het is namelijk de bedoeling dat ik het op school installeer en de kennisnet e-mail adressen ga gebruiken. Het programma Workgroupmail werkt trouwens prima onder win95 op een pentium 1.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Ik ben ooit eens bezig geweest met de mailserver van Pegasus (omdat ik deze ECHT vrij mocht gebruiken maar heb die nooit naar tevredenheid aan de praat gekregen. Onlangs overgestapt naar ARGOSoft, de meest uitgebreide versie, niet geheel legaal via KazaA bemachtigt, en deze had ik binnen een uur volledig naar tevredenheid draaien. Ik weet uiteraard niet of dat iets te maken heeft met het besturingssysteem (W2000 pro SP3 met IIS) en het feit dat ik een eigen webserver en FTP server heb draaien. Succes, John
Link naar reactie
Hee John, Ik ben overgestapt op WorkGroup Mail Enterprise edition 7.1.1. Deze werkt prima, alles komt goed binnen in de juiste mappen. Het enigste wat niet wil lukken is om elk account apart in te laten loggen via outlook om hun e-mail te beheren. Dat is nodig voor de privacy. Er wordt gevraagd naar de server en dan loop ik vast. Heb je misschien nog wat tips daarover? Dus de mailserver werkt, maar outlook per account via userid en wachtwoord apart in te laten loggen nog niet.
Link naar reactie
Helaas, Ik ben een fervent tegenstander van Outlook omdat het adresboek van outlook iets te vaak gebruikt wordt naar mijn zin om virussen te verspreiden, ook al ben ik dan volgens mij redelijk goed beveiligd :-) Ik gebruik outlook alleen een doodenkele keer op mn portable omdat het de simpelste manier is om al mijn acounts te legen wanneer ik van huis ben en in dat geval lees ik altijd maar één account tegelijk uit vanaf de ARGO server. Succes, John
Link naar reactie
Hoi hny, De mailserver is niet het probleem. Wat ik wil is dat onder een mailprogramma (b.v. outlook) in log onder een bepaalde account met een wachtwoord. Dit moet een mailserver worden voor de basisschool van mijn kinderen. Elke leerkracht krijgt dan een eigen e-mail adres en moet dan op elke computer in het netwerk hun mail kunnen beheren. Omdat er natuurlijk ook vertrouwlijke e-mails verstuurd worden, moet iedereen in kunnen loggen met een userid en wachtwoord. En dat laatste krijg ik niet voor elkaar. Dit lukt wel onder outlook express, maar dan kan ik geen link maken naar de mailserver. Alleen op de harde schijf van de computer zelf. Bij outlook kan ik naar de server verwijzen en wordt keurig netjes per account de mail opgehaald. Maar ik kan niet per account beveiligen. :roll: :o :( :evil:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...