anoniem Geplaatst: 17 mei 2003 Delen Geplaatst: 17 mei 2003 Hallo, Ik heb een ADSL aansluiting van HccNet. Nu wil ik graag een eigen server op internet draaien maar dit lukt mij maar steeds niet. Ik heb een SpeedTouch 510 modem en een Sitecom 4s 4ports router erachter. Ik heb in router diverse poorten geforward zoals 80 voor de webserver, maar ik krijg het niet voor elkaar. In de NAT settings van de modem heb ik ook al het 1 en ander geforward maar dat had ook geen effect. Kan iemand mij misschien helpen?? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 mei 2003 Auteur Delen Geplaatst: 20 mei 2003 Mag je van HCCnet wel eigen servers draaien? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 mei 2003 Auteur Delen Geplaatst: 20 mei 2003 Volgens mij niet, maar daarom moet het wel kunnen Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 mei 2003 Auteur Delen Geplaatst: 25 mei 2003 Bij hccnet mag je zoveel eigen servers draaien als je wilt! Maar het modem wat je hebt is een adsl-router modem, heb ikzelf ook. Je moet namelijk het modem configureren om binnenkomend verkeer toe te laten. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 mei 2003 Auteur Delen Geplaatst: 26 mei 2003 Dat wist ik wel dat je binnenkomend verkeer moest toelaten. Alleen ik krijg het niet voor elkaar met niet voor elkaar Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 22 oktober 2003 ik heb ook zo een zelfde modem maar ik weet ook niet hoe ik poort 80 open zet kan iemand mij dat vertellen????? Olof Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 23 oktober 2003 Je moet met je webbrowser naar het IP-adres van je modem gaan. Daar kun je onder advanced --> NAT poorten open zetten. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 23 oktober 2003 volgens mij staat poort 80 al standaard open op de speedtouch. Ik heb een webcamserver gedraaid op poort 80 zonder dat ik iets op de speedtouch heb gedaan (speedtouch pas 3 weken in bezit). Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 23 oktober 2003 [quote:4c4fd3ea80="RPeters 86"]Hallo, Ik heb een ADSL aansluiting van HccNet. Nu wil ik graag een eigen server op internet draaien maar dit lukt mij maar steeds niet. Ik heb een SpeedTouch 510 modem en een Sitecom 4s 4ports router erachter. Ik heb in router diverse poorten geforward zoals 80 voor de webserver, maar ik krijg het niet voor elkaar. In de NAT settings van de modem heb ik ook al het 1 en ander geforward maar dat had ook geen effect. Kan iemand mij misschien helpen??[/quote:4c4fd3ea80] Missichien niet de bedoeling. Maar kun je de default server adres in NAT configuratiepagina opgeven als de lokale ipadres van jouw server(wel vaste lokale ipadres voor jouw server opgeven). Let wel, alle poorten gaan open, maar hiermee wordt jouw server bereikbaar vanuit de buitenwereld, :). Vergeet ook niet firewall in jouwserver te installeren, tegen hackers, enzo. Hopelijk helpt het je, :D Gomer Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen