anoniem Geplaatst: 6 mei 2003 Delen Geplaatst: 6 mei 2003 Hai! Ik heb hier een Windows 2000 Server draaien als Domain Controller. De DNS server verzorgt het interne netwerk. Echter, als ik forwarding wil gebruiken moet ik het .nl domain verwijderen. Dit levert weer problemen op met de Active Directory ... weet iemand een oplossing voor dit probleem? Dus zowel interne adressen opzoeken met de DNS als forwarding voor de overige adressen. Thanx! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 mei 2003 Auteur Delen Geplaatst: 6 mei 2003 Als je alleen de root verwijderd (Dus de punt) moet dit geen problemen geven voor AD. Ik heb het hier zo namelijk ook draaien want ik had ook forwarding nodig. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 mei 2003 Auteur Delen Geplaatst: 6 mei 2003 Ik heb vaak het probleem dat de server geen dataverkeer meer mogelijk maakt, dan staat er bij share-users een lege gebruiker. Een oorzaak is het verwijderen van de root, volgens de Microsoft Knowledge Base. Vandaar mij vraag.... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 mei 2003 Auteur Delen Geplaatst: 6 mei 2003 Ik heb het zo al tijden zonder problemen draaien op meerdere W2K servers. Wel duurt het even voordat je forwarders in kunt stellen nadat de root (punt) verwijderd is. Maar deze optie komt na verloop van tijd (en dan praat ik in minuten) vanzelf beschikbaar. Suc6 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 mei 2003 Auteur Delen Geplaatst: 8 mei 2003 Forwarders zijn niet nodig. Je moet voordat je Active Directory in gaat richten een zone aanmaken in je DNS. Deze zone maak je standard primary en dynamic updates laat je toestaan. Hierna ga je AD installeren met de domeinnaam die je zojuist in je DNS hebt gezet. Na de installatie van AD maak je je zone AD integrated. Als je op deze manier je AD installeert heb je geen forwarders in je DNS nodig. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 mei 2003 Auteur Delen Geplaatst: 8 mei 2003 Dank voor de tip! Ga ik proberen .... Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen