anoniem Geplaatst: 18 april 2003 Delen Geplaatst: 18 april 2003 Ik wil graag een server inrichten (liefst onder w98) waar ik een 8 tal computers op kan aansluiten die ook internet (adsl) delen. Waar zou ik een een goed stappenplan of handleiding kunnen vinden om dit voor elkaar te krijgen. (een goede site of een goed boek) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 april 2003 Auteur Delen Geplaatst: 20 april 2003 Als je windows 98 gebruikt heb je eigenlijk geen server, maar praat je over een werkgroep. Alle pc's zijn gelijk aan elkaar. Als je een domeincontroller wilt gebruiken moet je ook server-software, bijv. win2000 server gebruiken. Suc6 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 april 2003 Auteur Delen Geplaatst: 20 april 2003 Er wordt toch niet gesproken over werkgroep, domein of wat dan ook? Windows 98 kan ook prima dienst doen als server, maar het ligt er maar net aan wat de rollen van die server moeten zijn... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 april 2003 Auteur Delen Geplaatst: 21 april 2003 Ik versta onder een server nog altijd een pc die meer kan dan alleen mappen/schijven delen. Ik denk dan aan machtigingen, gebruikers, DHCP, evt. AD, etc Maar dat is misschien mijn fout. Natuurlijk kun je ook heel leuke dingen doen met windows98. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 mei 2003 Auteur Delen Geplaatst: 26 mei 2003 Ik raad je die keuze echt af. Windows 98 is zo lek als een mandje. Als je internet wil delen zonder van een progje gebruik te maken, dan ben je dus aangewezen op de functie van win98. Die dondert vervolgens een zooi protocollen in je netwerklijst waar je niet vrolijk van wordt. Xp is het makkelijkste voor je als je daar niet zoveel ervaring mee hebt. 1 vinkje en je hele netwerk heeft internet toegang. Wil je echt 98 gebruiken installeer dan een goeie firewall, scheelt je een hoop ellende. Er zijn genoeg programma`s die internet delen mogelijk maken, vaak ook met een firewall ingebouwt. http://www.diskidee.nl/internet/cursussen/index.htms/1436 Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen