anoniem Geplaatst: 7 april 2003 Delen Geplaatst: 7 april 2003 Config: W2kserver ws: xp pro en w98se Hoe kan ik voorkomen dat users zich lokaal kunnen aanmelden op een xp ws ?? als ik dat via local policy (op het WS) regel, kunnen zij zich helemaal niet meer aanmelden.... dus wel domein, niet local.... Weet iemand hoe ?? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 april 2003 Auteur Delen Geplaatst: 7 april 2003 Dat staat standaard al zo. Zolang ze geen lokale account hebben kunnen ze ook niet lokaal inloggen. Maar dus wel met de domein account. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 april 2003 Auteur Delen Geplaatst: 8 april 2003 Dat klopt, maar hij maakt wel een lokaal profiel aan. dus niet "piet.domein" maar gewoon "piet" Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 april 2003 Auteur Delen Geplaatst: 8 april 2003 Klopt anders kan hij niet inloggen. Hij kopieerd altijd het profiel naar de computer waar op ingelogd gaat worden. Dit heeft als voordeel dat als er op een gegeven moment geen domeincontroler beschikbaar is hij toch in kan loggen met het profile dat nog op schijf staat. Het is geloof ik wel mogelijk om het profiel te laten verwijderen als de gebruikeruitlogd. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 april 2003 Auteur Delen Geplaatst: 8 april 2003 Hierdoor is de gebruiker dus zijn instellingen kwijt. Als je met roaming profiles werkt, worden de profielen opgeslagen op het netwerk. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 april 2003 Auteur Delen Geplaatst: 8 april 2003 Dan heb je het niet goed ingesteld want bij roaming profiles haalt hij bij het aanmelden het profiel op van de server en bij het afmelden zet hij de instellingen weer op de server. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 april 2003 Auteur Delen Geplaatst: 9 april 2003 [quote:b587825219="bosjvd"]Dan heb je het niet goed ingesteld want bij roaming profiles haalt hij bij het aanmelden het profiel op van de server en bij het afmelden zet hij de instellingen weer op de server.[/quote:b587825219] Dat is toch precies wat ik zei? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 april 2003 Auteur Delen Geplaatst: 10 april 2003 Volgens mij begrijpen we elkaar niet helemaal. Een gebruiker logt in. de computer haalt het profiel op van de server en kopieerd dit naar de lokale schijf. Dan logt hij de gebruiker in met het net gekopieerde profiel. gebruiker werkt blablablabla Gebruiker meldt zich af. Wijzigingen worden opgeslagen in het profiel op de lokale schijf. Daarna wordt dit profiel weer gekopieerd naar de server zodat deze geupdate is. Krijgt de gebruiker geen foutmelding ofzo ? Heeft hij wel schrijf rechten op de server waar zijn profiel staat. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 april 2003 Auteur Delen Geplaatst: 19 april 2003 Vraagje, er staat dat het acount gekopieert word naar de lokale hard disk... Wat gebeurt er als ut acount 500 mb is..?? duurt dan toch 10 min voordat ie gekopieert is.. me XP acount is na.. 2 maanden gebruiken altijd rond de 500 a 600 mb Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 april 2003 Auteur Delen Geplaatst: 19 april 2003 [quote:8ca385ab40="bosjvd"]Volgens mij begrijpen we elkaar niet helemaal. Een gebruiker logt in. de computer haalt het profiel op van de server en kopieerd dit naar de lokale schijf. Dan logt hij de gebruiker in met het net gekopieerde profiel. gebruiker werkt blablablabla Gebruiker meldt zich af. Wijzigingen worden opgeslagen in het profiel op de lokale schijf. Daarna wordt dit profiel weer gekopieerd naar de server zodat deze geupdate is. Krijgt de gebruiker geen foutmelding ofzo ? Heeft hij wel schrijf rechten op de server waar zijn profiel staat.[/quote:8ca385ab40] Als je roaming profiles gebruikt moet je een share aanmaken waar de profielen worden opgeslagen. Op deze share stel je de rechten uiteraard zodanig in dat alleen de betreffende gebruiker in zijn eigen profiel kan komen en daar ook schrijfrechten heeft. Uiteraard moet ook de administrator en eventuele backup-serviceaccounts toegang hebben tot deze directory. Standaard is het zo dat het profiel op de lokale PC blijft staan. Je kunt ergens in Group Policy wel aangeven dat het profiel verwijderd moet worden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 april 2003 Auteur Delen Geplaatst: 21 april 2003 [quote:b54fb7477b="Chatmaster"]Vraagje, er staat dat het acount gekopieert word naar de lokale hard disk... Wat gebeurt er als ut acount 500 mb is..?? duurt dan toch 10 min voordat ie gekopieert is.. me XP acount is na.. 2 maanden gebruiken altijd rond de 500 a 600 mb[/quote:b54fb7477b]lopt als een bus. Standaard kopieert hij heel het profiel. Daarom heb ik bij ons de mijn documenten map buiten het profiel gezet en via group policy de link naar de mijn documenten aan laten passen naar de server. Dus dan wijzigen ze documenten direct op de server. Bovendien hebben wij Exchange draaien dus dat valt de mail ook buiten het profiel. Scheelt al snel weer een paar honderd MB. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 april 2003 Auteur Delen Geplaatst: 21 april 2003 [quote:3bd0489194="bosjvd"][quote:3bd0489194="Chatmaster"]Vraagje, er staat dat het acount gekopieert word naar de lokale hard disk... Wat gebeurt er als ut acount 500 mb is..?? duurt dan toch 10 min voordat ie gekopieert is.. me XP acount is na.. 2 maanden gebruiken altijd rond de 500 a 600 mb[/quote:3bd0489194]lopt als een bus. Standaard kopieert hij heel het profiel. Daarom heb ik bij ons de mijn documenten map buiten het profiel gezet en via group policy de link naar de mijn documenten aan laten passen naar de server. Dus dan wijzigen ze documenten direct op de server. Bovendien hebben wij Exchange draaien dus dat valt de mail ook buiten het profiel. Scheelt al snel weer een paar honderd MB.[/quote:3bd0489194] mail van paar honderd mb ??? hoeveel mail jij :P Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 april 2003 Auteur Delen Geplaatst: 22 april 2003 Ik niet zoveel maar de gebruikers bij ons wel veel. Ik heb de mailboxen moeten beperken omdat ze anders gewoon alle mail er in laten staan. Sommige hadden mailboxen van over de 400 MB. Vooral met veel bijlagen zoals excel sheets gaat het best hard hoor. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 april 2003 Auteur Delen Geplaatst: 22 april 2003 :O owke... dan weet ik dat.. maar hier mailen we niet zoveel dus das wel weer een handigheidje erbij :) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 mei 2003 Auteur Delen Geplaatst: 20 mei 2003 Kan je mail alleen maar door een user op een willekeurige pc laten ophalen als je exchange hebt draaien of met roaming prof werkt ??? of is er nog een andere oplossing (zonder workgroupmail, internet anywhere etc.) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 mei 2003 Auteur Delen Geplaatst: 21 mei 2003 Gebruikers kunnen bij ons op elk werk station inloggen. Dan krijgen ze hun profiel van de server (Roaming profiles). En starten ze outlook op. Als je exchange met IMAP gebruikt, zoals wij hier, Haalt de gebruiker geen mail op. Mail blijft op de server staan. Outlook is dan eigenlijk een Thin Client. Daarom kunnen ze ook op meerdere werkstations tegelijk inloggen en outlook opstarten. Als dan in de ene een bericht als geleze markeerd gebeurt dat ook op de andere. En je hebt geen mail in het profiel staan wat ook weer scheelt met het inloggen. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen