anoniem Geplaatst: 3 april 2003 Delen Geplaatst: 3 april 2003 Goedemiddag, Ik wil een Windows 2000 server gaan mirroren met een identieke machine met daarop ook Windows 2000 server. Is dit mogelijk of moet ik hiervoor advanced server hebben?? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 april 2003 Auteur Delen Geplaatst: 3 april 2003 Je kan hooguit een disk mirroren, een server (identiek) mirroren gaat natuurlijk niet.... Want zelfs jouw twwelingbroer (als je die heb) heeft een andere naam en een iets andere geboortetijd.... Dus er zit altijd een verschil tussen de ene server en de ander. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 april 2003 Auteur Delen Geplaatst: 3 april 2003 De netste methode is om sysprep te gebruiken en dan een image maken. Hiervoor hoeft de hardware niet eens identiek te zijn. Als de hardware wel identiek is en je hebt eigenlijk helemaal geen zin om die hele sysprep-procedure te doorlopen, kun je ook direct een image maken van de harde schijf. Dit kan met een programma als Ghost. Heb e zo'n programma niet voorhanden kun je ook proberen om de schijf die in je nieuwe server komt, in je oude te hangen en deze dan te gaan mirroren vanuit Disk Management. Hierdoor worden de twee schijven identiek aan elkaar. Eigenlijk is dit bedoeld voor fouttolerantie, maar als de hardware van beide servers identiek is, voorzie ik geen probleem om op deze manier je nieuwe server te "installeren". Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 april 2003 Auteur Delen Geplaatst: 3 april 2003 Ik wil het nl. zo inrichten bij een klant, dat als de server uitvalt, de andere server het overneemt, Ik heb een keer gehoord dat je met Windows 2000 advanced server en in beide servers een extra netwerkkaart, dit kunt realiseren. Middels de twee netwerkkaarten en een crosscable, kan de "backup-server" zien dat de hoofdserver in de lucht is of niet. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 april 2003 Auteur Delen Geplaatst: 4 april 2003 Gewoon een tweede server optuigen, active directory, DNS, DHCP met aanvullende scopes en dan de boel laten synchroniseren.... Als het goed is zal de andere server het verhaal overnemen als de ene overlijdt Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 april 2003 Auteur Delen Geplaatst: 4 april 2003 [quote:b4049fdcbd="Mauricio"]Ik wil het nl. zo inrichten bij een klant, dat als de server uitvalt, de andere server het overneemt, Ik heb een keer gehoord dat je met Windows 2000 advanced server en in beide servers een extra netwerkkaart, dit kunt realiseren. Middels de twee netwerkkaarten en een crosscable, kan de "backup-server" zien dat de hoofdserver in de lucht is of niet.[/quote:b4049fdcbd] Waar jij op doelt is een cluster. Dit is met advanced server inderdaad mogelijk. Je kan hier veel info over vinden op de microsoft site. Het moeten wel 2 identieke machienes zijn. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen