Ga naar inhoud

Windows 2000 server mirroren

anoniem

Aanbevolen berichten

De netste methode is om sysprep te gebruiken en dan een image maken. Hiervoor hoeft de hardware niet eens identiek te zijn. Als de hardware wel identiek is en je hebt eigenlijk helemaal geen zin om die hele sysprep-procedure te doorlopen, kun je ook direct een image maken van de harde schijf. Dit kan met een programma als Ghost. Heb e zo'n programma niet voorhanden kun je ook proberen om de schijf die in je nieuwe server komt, in je oude te hangen en deze dan te gaan mirroren vanuit Disk Management. Hierdoor worden de twee schijven identiek aan elkaar. Eigenlijk is dit bedoeld voor fouttolerantie, maar als de hardware van beide servers identiek is, voorzie ik geen probleem om op deze manier je nieuwe server te "installeren".
Link naar reactie
Ik wil het nl. zo inrichten bij een klant, dat als de server uitvalt, de andere server het overneemt, Ik heb een keer gehoord dat je met Windows 2000 advanced server en in beide servers een extra netwerkkaart, dit kunt realiseren. Middels de twee netwerkkaarten en een crosscable, kan de "backup-server" zien dat de hoofdserver in de lucht is of niet.
Link naar reactie
[quote:b4049fdcbd="Mauricio"]Ik wil het nl. zo inrichten bij een klant, dat als de server uitvalt, de andere server het overneemt, Ik heb een keer gehoord dat je met Windows 2000 advanced server en in beide servers een extra netwerkkaart, dit kunt realiseren. Middels de twee netwerkkaarten en een crosscable, kan de "backup-server" zien dat de hoofdserver in de lucht is of niet.[/quote:b4049fdcbd] Waar jij op doelt is een cluster. Dit is met advanced server inderdaad mogelijk. Je kan hier veel info over vinden op de microsoft site. Het moeten wel 2 identieke machienes zijn.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...