Ga naar inhoud

Win2000 server: traag netwerk.

anoniem

Aanbevolen berichten

Server: Duron 900 256mb geheugen 40gb 5400 Werkstation: atlhon 1800Xp 256 DDR 40gb 7200 1. Heb al een tijdje een Win2000 server draaien met exchange. Alleen vind ik mijn netwerk erg traag. Haal ongeveer 4mb/s als ik een FTP server draai op me server en met we werkstation XP een bestand van 100mb download met leechftp. Heb er wel allemaal goedkope kaartjes in zitten (sitecom 100mbit). Ik heb wel een 3com office connect switch dus dat mag het probleem niet zijn. (overgens geeft hij daar ook op aan dat het allemaal 100mbit verbinding zijn) 2. Wat ook nog als probleem heb is dat het verwijderen van veel bestanden via een werkstation erg traag is. Terwijl dat vanaf de server binnen een paar seconden gebeurd is. 3. Als via Word een document op de server wordt opgeslagen duurt het min 6 a 7 sec. Is voor dit alles gewoon de simpele oplossing om overal 3com kaarten in te stekken over zijn er nog andere oplossingen?
Link naar reactie
heb hetzelfde gezien met simpele netwerkkaartjes bij een architecten bureau...cad tekeneningen die vanuit de clients op de server werden opgeslagen duurde ook een eeuwigheid ...enkele minuten zelfs...nu zijn de bestanden wat groter dan een word documentje maar toch ...duurt allemaal veel te lang.....ik heb vervolgens een 3com kaart er in geprikt...heb het niet geklokt maar snelheidswinst was aanzienlijk... gebruik zelf meestal 3com 3C905C-TX voor nieuwe machines.... zou het anders even testen door 1 mahine te voor zien van een 3 com nic ...en kijken of het verschil maakt
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...