anoniem Geplaatst: 18 maart 2003 Delen Geplaatst: 18 maart 2003 ik heb sinds kort een intel printerserver (xl versie). Nou moet ik op het kastje zelf kiezen tussen ethernet II, snap, 802,2 en 802,3. Ik dacht zelf aan ethernet II, maar ik moet het even zeker weten. Ik heb een doodgewoon netwerk met tcp-ip. Utp kabels en een switchs. Ook heb ik een adsl modem(gehackt naar een router) in mijn netwerk zitten. Deze verzorgt ook de functie als dhcp server. Nou heb ik het probleem dat hij niet wordt gevonden in het netwerk met het programmaatje dat ik van de intel site heb. Ik heb trouwens een winxp computer. Dat zou het misschien ook kunnen zijn waarom hij niet werkt. Ook heb ik al geprobeerd mijn router uit te zetten maar dit heeft weinig effect. Wie kan mij helpen??? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 maart 2003 Auteur Delen Geplaatst: 18 maart 2003 Zoek op de site van Intel, want dit kastje is al "vrij antiek". Je kan hem wel laten draaien onder een workgroup, maar niet in een Network-group. Als je de handleiding volgt krijg je hem goed geinstalleerd (echt waar, want ik heb hem ook draaiend) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 maart 2003 Auteur Delen Geplaatst: 18 maart 2003 ik heb de handleiding gevolgt...maar ik krijg het niet voor elkaar om het kastje te vinden in mijn netwerk, ik kan dus ook niks instellen... of kan dat wel? op het moment dat ik dat intel netportexpress manager opstart, gaat het programma zoeken naar printerservers. Maar dan vind hij simpelweg niks. Tis misschien een stomme vraag, maar heb jij tussen het kastje en de hub\switch een croskabel of een rechte kabel? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 maart 2003 Auteur Delen Geplaatst: 18 maart 2003 Gewoon een straight cable nemen. Als het goed is dan wordt het eea geinstalleerd op je server. Op deze subdirectory staan een aantal files die de printserver nodig heeft. Deze moet dan ook geshared worden (staat ergens in de handleiding). Dan laat je de printserver rebooten en dan vindt hij deze filetjes. Dit was even uit mijn hoofd, want het is ondertussen een aantal jaar geleden dat ik hem geinstalleerd heb. ethernet II, snap, 802.2 en 802.3 Zijn allemaal novel-protocollen (IPX/SPX). Als het goed is zit er ook ergens een dipswitch, waarmee je TCP/IP kan kiezen. Als je meer info wil, stuur je maar een prive-bericht met je email-address. Ik heb nog ergens de documentatie liggen (weet alleen niet waar) Dan zal ik die inscannen en opsturen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 maart 2003 Auteur Delen Geplaatst: 18 maart 2003 dat was dacht ik het grootste probleem van de XL serie die ondersteunen super slecht tot geen TCP/IP. Onder Novell werken ze als een trein... Ik ben zelf ook eens een paar avondjes zoet geweest met zo'n ding, tot flaschen via de serieele poort aan toe. Peter Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 maart 2003 Auteur Delen Geplaatst: 19 maart 2003 ik dacht dat de XL juist wel met tcp-ip werkte... Maar even buiten dat, is het dan niet alleen een kwestie om naast het tcp-ip protocol, het netbeui of ipx protocol te installeren? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 mei 2003 Auteur Delen Geplaatst: 25 mei 2003 het is alweer een tijdje geleden dat ik die andere berichten heb gepost...maar toch zit ik nog steeds met het probleem dat ik mijn printerserver niet aan de praat krijg...heeft iemand nog opties voor mij? Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen