anoniem Geplaatst: 12 maart 2003 Delen Geplaatst: 12 maart 2003 Hallo, ik heb wat oude spullen verkocht en zelf had ik nog wel wat onderdelen, maar het komt erop neer dat ik een 2e pc'tje wil bouwen. Deze pc wordt hier thuis dan als server gebruikt maar ook voor op lanparty's. Voor hier thuis wordt ie gebruikt als http server en fileserver (en beetje klooien). Voor op lanparty's als gameserver en fileserver. De spullen die ik nu al heb: -120gb maxtor hd (5400toeren, maar kan eventueel 80gb western digital 7200 8mb cache worden) -100mbit netwerkkaartje (2x) -GF2mx 400 (beetje overkill als server, maar had ff nix anders ) -voeding 300watt -256pc2100 ddr ram --- kortom het enige wat nog ontbreekt is motherboard + CPU. Na het p3 motherboard verkocht te hebben met het sdram, heb ik ongeveer 100euro te besteden voor mobo+cpu. Ik d8 zelf aan een 1100mhz duron + ecs motherboard + cooler. Is dit voldoende? ik wil voornamelijk CS en tactical ops server, maar misschien ook ut erop draaien voor zoveel mogelijk man (laten we zeggen 16? ) En hoeveel games kan ik tegelijk draaien? Ik heb de search al gebruikt maar daar wordt ik niet echt wijzer van.. Want sommige mensen zeggen dat 1ghz genoeg is, maar anderen kopen een dual mp2100+ met 2gb ddr ram bijvoorbeeld. dus is 1ghz + 256ddr genoeg? wat zouden jullie doen? -- ps: ik weet niet of ik hier goed zit, maar dit is het enige subforum voor servers.. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 maart 2003 Auteur Delen Geplaatst: 12 maart 2003 he ik en van pcf wij verhuren ook server maar ik probeer er zelf ook een op terichten maar met een 200mmx kan het ook aleen wat langzamer we hebben het hier aleen over een cs Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 maart 2003 Auteur Delen Geplaatst: 13 maart 2003 Je hebt voor een gameserver zowieso de minimale systeemvereisten nodig voor het installeren van de games zelf. Hoe het er grafisch op die pc uitziet maakt niet uit want je speelt er zelf niet op, toch? Daarnaast is natuurlijk een snelle (duplex) netwerkkaart vereist en die heb je, maar ik zou er even wat meer RAM ingooien. Een Duron 1100 moet genoeg zijn voor de spellen die je noemde. Welk OS zet je erop? Windows 2000 Server zou het mooiste zijn, maar dat zal je wel niet hebben :wink: Linux? Bart Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 maart 2003 Auteur Delen Geplaatst: 14 maart 2003 ja heb windows 2000 server wel.. en ja, legaal gekocht (voor iedereen weer begint te zeuren :D ) ik denk dat ik er nog 256ddr bij doe,, dan moet het voldoende zijn lijkt me? :roll: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 maart 2003 Auteur Delen Geplaatst: 14 maart 2003 Met Win2000 Server helemaal bijgewerkt naar SP3 en 512mb ram erin, moet het prima gaan lukken! Veel plezier ermee :D Bart Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 maart 2003 Auteur Delen Geplaatst: 14 maart 2003 [quote:b9de9cc198="bvk"]Met Win2000 Server helemaal bijgewerkt naar SP3 en 512mb ram erin, moet het prima gaan lukken! Veel plezier ermee :D Bart[/quote:b9de9cc198] thnx. en waar moet ik dan aan denken? 16mensen die ut2k3 spelen? 2servers counterstrike met 32 spelers? ff vertellen voor de "hoofd"spellen als het kan! [als ik 512mb erin heb en win2k server + sp3] thnx alvast Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 maart 2003 Auteur Delen Geplaatst: 14 maart 2003 Ik zat te denken aan de spellen die je noemde, waar je voor een Clan of een paar vrienden een servertje wilde draaien. Nu heb je het over UT 2003 voor 32 man! Daar heb je wel wat zwaarders voor nodig... Bart Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 maart 2003 Auteur Delen Geplaatst: 14 maart 2003 [quote:d945e09ca5="bvk"]Ik zat te denken aan de spellen die je noemde, waar je voor een Clan of een paar vrienden een servertje wilde draaien. Nu heb je het over UT 2003 voor 32 man! Daar heb je wel wat zwaarders voor nodig... Bart[/quote:d945e09ca5] nee, ik zit gewoon af te vragen HOEVEEL ik kan draaien zegmaar... bijvoorbeeld, tot hoeveel man kan ik gaan met normaal ut, ut2k3, generals, to, cs .. dat soort dingen.. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 maart 2003 Auteur Delen Geplaatst: 15 maart 2003 Voor hoeveel spelers tegelijk weet ik ook niet precies, dat is per spel verschillend. Het hangt uiteraard van de zwaarte van het spel af (met UT meer spelers dan met UT 2003) en van wat het spel zelf aan kan. Wil je over een LAN of over het internet hosten? Want dan hangt het ook nog van je verbinding af natuurlijk! Gewoon een kwestie van proberen en langzaam het aantal spelers opvoeren... Bart Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 maart 2003 Auteur Delen Geplaatst: 15 maart 2003 [quote:ed930bae4d="bvk"]Voor hoeveel spelers tegelijk weet ik ook niet precies, dat is per spel verschillend. Het hangt uiteraard van de zwaarte van het spel af (met UT meer spelers dan met UT 2003) en van wat het spel zelf aan kan. Wil je over een LAN of over het internet hosten? Want dan hangt het ook nog van je verbinding af natuurlijk! Gewoon een kwestie van proberen en langzaam het aantal spelers opvoeren... Bart[/quote:ed930bae4d] verbinding is 100mbit meestal op lans dus moet geen probleem zijn. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 maart 2003 Auteur Delen Geplaatst: 15 maart 2003 Kijk, ik kan met Vietcong MP demo en SOF 2 resp. 32 en 50 spelers hosten wat de spel instellingen betreft. En dat gaat me waarschijnlijk ook wel lukken (als ik zou willen...) met een Athlon op 2320 mhz, 1 GB ram en een snelle 3Com kaart :wink: Nogmaals, hoever jij komt moet je gewoon proberen! begin eens met 16 spelers en kijk of het soepel draait... Bart Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen