anoniem Geplaatst: 2 maart 2003 Delen Geplaatst: 2 maart 2003 Achter de speedtouch 510 router hangen 3 pc. 2 van die pc krijgen hun ip nummer via DHCP en de webserver heeft een vast adres 192.168.0.100. Kan ik deze 2 manieren doorelkaar gebruiken ? En hoe stel ik nu de router zo in, dat de webserver via het ip nummer, dat ik van planet heb gekregen, van buiten bereikbaar is ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 maart 2003 Auteur Delen Geplaatst: 2 maart 2003 Ga in de web-interface van je modem naar "Advanced" --> "NAT" aan de linkerkant van het venster. Hier kun je portmappings maken, zodat men vanaf het Internet doorgestuurd wordt naar je webserver. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 maart 2003 Auteur Delen Geplaatst: 25 maart 2003 webserver door mappen naar de desbetrefende poort dus poort 80 ingeval van http en 20 of 21 ingeval van ftp bij de oude alcatel modems moest dit via een tenet sessie maar omdat je een router heb hoef je dit allen bij nat in te stellen dat je webserver 192.168....... gaat luisteren op aanvragen op poort 80 om zelf te controleren of het werkt kan je drie dingen doen of je valt iemand lastig om het te checken of je belt ouderwets in met inbelmodem met een van je andere pc's of je doe gewoon heel simple bij de internet opties op een willekeurige pc bij verbindingen lan instellingen de proxy aanzetten hier kan je iedere willekeurige naam invullen bv proxy.planet.nl poort 80 komt je er niet uit just ask Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen