anoniem Geplaatst: 27 februari 2003 Delen Geplaatst: 27 februari 2003 Ik heb een webserver draaien (Windows2000Server) die op het interne netwerk prima werkt (http://ip). Nou heb ik een Telindus9100 Router (van m'n internetprovider Demon.nl) waar ik porten in kan mappen. Nou heb ik al meerdere keren geprobeerd port 80 te mappen, maar ik kan m'n webserver online gewoon niet benaderen. Ik kan de volgende punten bij portmapping toevoegen/aanpassen: External IP Port Internal IP Port Protocol Mijn webserver heeft een vast ip-adres: 192.168.1.10, en alles (Gateway etc.) staat ingesteld op het ip van de router. (IP van router: 192.168.1.1) Nou is mijn vraag; hoe moeten de instellingen zijn indien ik wil dat ik m'n webserver via het internet kan benaderen? Dank, Stefan Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 27 februari 2003 Heb je ook een NAT regel aangemaakt die het externe ip-adres omzet naar het interne ip-adres? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 27 februari 2003 Het enige wat ik bij NAT-properties kan invullen is dit: 'Enable NAT' (staat aan (duh)) 'Specified NAT IP-adres' (staat uit) 'Specified NAT Pool IP-adres' (staat ook uit) Ik heb trouwens ook nog een 'Auto Forwarding Table' Daar kan dit worden ingevuld: Internal Ip Protocol Low Port High Port CTL Port Verder nog ideeen?? ... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 27 februari 2003 Waar het om gaat is dat je router moet weten dat als er een request op poort 80 komt vanaf het internet (naar je public ip-adres dus....), naar welk intern ip-adres hij de request moet doorsturen, dat gaat dus middels NAT..... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 maart 2003 Auteur Delen Geplaatst: 1 maart 2003 Dat is dan dus de reden waarom ik zowel intern, als extern ip kan toevoegen aan de ip mapping tabel... External IP Port Internal IP Port Protocol Ik heb het zo ingesteld... External IP: 0.0.0.0 Port: 80 Internal IP: 192.168.1.10 Port: 80 Protocol: TCP Maar dit werkt niet :( Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 maart 2003 Auteur Delen Geplaatst: 1 maart 2003 En hoe test je dit dan? Je kan namelijk niet vanaf je interne netwerk een connectie opzetten naar het externe IP-adres wat op je router staat. Je moet het dus echt van butenaf testen. Je kan ook bij GRC.com kijken of poort 80 daadwerkelijk open staat. Als ie daar als open wordt aangegeven, staat ie wel open, daar kun je dan wel van uit gaan. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen