Ga naar inhoud

Webserver achter router

anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een webserver draaien (Windows2000Server) die op het interne netwerk prima werkt (http://ip). Nou heb ik een Telindus9100 Router (van m'n internetprovider Demon.nl) waar ik porten in kan mappen. Nou heb ik al meerdere keren geprobeerd port 80 te mappen, maar ik kan m'n webserver online gewoon niet benaderen. Ik kan de volgende punten bij portmapping toevoegen/aanpassen: External IP Port Internal IP Port Protocol Mijn webserver heeft een vast ip-adres: 192.168.1.10, en alles (Gateway etc.) staat ingesteld op het ip van de router. (IP van router: 192.168.1.1) Nou is mijn vraag; hoe moeten de instellingen zijn indien ik wil dat ik m'n webserver via het internet kan benaderen? Dank, Stefan
Link naar reactie
En hoe test je dit dan? Je kan namelijk niet vanaf je interne netwerk een connectie opzetten naar het externe IP-adres wat op je router staat. Je moet het dus echt van butenaf testen. Je kan ook bij GRC.com kijken of poort 80 daadwerkelijk open staat. Als ie daar als open wordt aangegeven, staat ie wel open, daar kun je dan wel van uit gaan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...