anoniem Geplaatst: 21 februari 2003 Delen Geplaatst: 21 februari 2003 Ik heb een probleem waar ik maar niet uitkom. Op een windows 2000 server heb ik Exchange 2000 geïnstalleerd. Met een popconnector ([url=http://www.christensen-software.com/]popcon[/url]) wordt de mail binnen gehaald van een ISP (o.a. planet) en via SMTP naar Exchange doorgesluisd. Tot zover geen problemen. Mail wordt keurig opgehaald van div. ISP's en naar de div mailboxen gebracht. In Exchange 2000 heb ik in de default policy aangegeven dat er een aantal SMTP domeinen bij moeten , waaronder @planet.nl. Tevens bij de user het adres aangegeven. Alles werkt voortreffelijk, behalve als een gebruiker mail wil sturen naar een mailadres dat ook bij Planet is. Dan volgt er onmiddellijk een foutmelding dat de mail niet bezorgd kan worden aangezien het adres onbekend is. Het lijkt er dus op dat exchange de mail van Planet niet doorstuurt naar buiten, maar alleen intern zoekt. Als ik die SMTP adressen weghaal kunnen de gebruikers wel mail versturen naar alle adressen, maar dan komt er op het eigen Planet account geen mail meer binnen. Pfff, wie heeft er een idee?? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 21 februari 2003 Hmmm, lastig. ik gebruik zelf GFI Mail Essentials om POP-mail binnen te halen van twee POP-boxen. Deze forward de mail naar de betreffende gebruiker op mijn Exchange server. Hierbij hoef ik niet bij de userproperties een ander e-mailadres aan te geven. Ik denk dat het hem daarin zit. Ga eens op zoek naar een andere POP-connector en probeer het daar eens mee. Op www.msexchange.org kun je een hoop tooltjes vinden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 21 februari 2003 Tja is vervelend als je het programma netjes gekocht hebt en geregistreerd. Dan ga je niet snel over naar een ander programma. Maar door logisch nadenken ben ik uiteindelijk in de juiste hoek beland. Als je geen eigen domeinnaam hebt (zoals Planet in dit geval) moet je deze dus NIET in de default policy zetten. Wel als SMTP bij de user en dan is't opgelost. In ieder geval bedankt voor je antwoord. RS Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen