anoniem Geplaatst: 6 februari 2003 Delen Geplaatst: 6 februari 2003 Hoi, Ik heb een domein waar een paar werkstations aan hangen. Ik moet als stage opdracht met een logon script zorgen dat er een aantal dingen gebeuren,zoals een netwerk mapping aanmaken. Maar ik krijg het niet voor elkaar om al een simpel script te starten als een user via een werkstation op de server inlogt. Dit is wat ik doe: 1. Een map scripts op de server delen d:\sysvol\sysvol\scripts. 2. Hier een simpele *.bat file in zetten. 3. In de MMC Active Directory Users and Computers naar de eigenschappen van een user gaan. 4. naar het tabblad Profile gaan. 5. Bij Logon script: d:\sysvol\sysvol\scripts\test.bat invoeren 6. Met het desbetreffende user account vanaf een werkstation inloggen. De test.bat start bij het inloggen niet. Ik het bij Logon script ook al \\servernaam\scripts\test.bat geprobeerd maar dit werkt ook niet. test.bat ziet er als volgt uit: ---------------- @echo off net use g: \\servernaam\testuser ---------------- De map testuser is ook gedeeld Iemand een idee wat ik fout doe? Groeten, Armitage Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 6 februari 2003 Zoekfunctie.... http://forum2.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=69296&highlight=script Misschien? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 6 februari 2003 Tenzij je het per gebruiker in wilt gaan voeren zou ik het liever via een policy doen. Daar kun je het bestandje gewoon selecteren en het aanroepen wordt verzorgt door de policy. Het "d:\sysvol\sysvol\scripts\test.bat" is in elk geval niet goed. Je moet \\server\share\<eventuele map>\test.bat gebruiken. En is er een share testuser ? of is dat een map in een share. Probeer het anders eerst een direct van een commandpromt. Dan weet je in elk geval zeker dat de opdracht goed is. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 8 februari 2003 Bij het profiel van de gebruiker hoef je alleen maar het bestand te noemen, bijv. test.bat. Tenminste ... als je script inderdaad daar staan waar ze horen, maar aan je posting te zien is dat het geval. W2K weet dan dat dat script in de share netlogon staat. Als het ws inlogt op het domein wordt het script uitgevoerd. Suc6 P.S. Om het te testen kun je vanaf een werlstation een netwerkverbinding maken naar die share Start - uitvoeren \\servernaam\netlogon. Klik dubbel op test.bat en kijk of het script juist uitgevoerd wordt. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen