Ga naar inhoud

webserver(tje) achter sitecom router. instellingen?


anoniem

Aanbevolen berichten

Beste allemaal, Ik heb een sitecom router s4 (volges mij is de productnaam bc 202) om @home mee te delen. Ik heb eerder een tip gekregen voor het programma simpleserver als webserver. maar als iemand mijn ip adres intypt (of de dot.tk server als ik een dot.tk site aanvraag) komt hij/zij op men router terecht. 1. hoe kan ik deze router instelle dat alle aanvragen op mijn pc uitkomen? 2. als ik in de router kijk, kun je programma's als netmeeting opgeven die een poortnummer en adres hebben om door te laten. maar dit programma weet iik de poort nummers niet van hoe kom ik daar achter? graag een beetje hulp want ik heb niet egt zin om alles op mijn manier te verkloten en dan tot de conclusie komen dat niets meer werkt. ik heb hier verder niet egt veel ervaring mee, het enige wat ik weet is dat er een DMZ opgezet moet worden maar hoe? Twan :roll:
Link naar reactie
[quote:cd601c7fb3="twanscholten"]Beste allemaal, Ik heb een sitecom router s4 (volges mij is de productnaam bc 202) om @home mee te delen. Ik heb eerder een tip gekregen voor het programma simpleserver als webserver. maar als iemand mijn ip adres intypt (of de dot.tk server als ik een dot.tk site aanvraag) komt hij/zij op men router terecht. 1. hoe kan ik deze router instelle dat alle aanvragen op mijn pc uitkomen? 2. als ik in de router kijk, kun je programma's als netmeeting opgeven die een poortnummer en adres hebben om door te laten. maar dit programma weet iik de poort nummers niet van hoe kom ik daar achter? graag een beetje hulp want ik heb niet egt zin om alles op mijn manier te verkloten en dan tot de conclusie komen dat niets meer werkt. ik heb hier verder niet egt veel ervaring mee, het enige wat ik weet is dat er een DMZ opgezet moet worden maar hoe? Twan :roll:[/quote:cd601c7fb3] Ik weet niet hoe je dit bij jouw router in moet stellen maar je geeft volgens mij het antwoord al in je 2e vraag. WWW (webserver) draait altijd op poort 80, zodra je dit invuld in je router en je koppelt je local IP address aan dit nummer dan zou het moeten werken maar ik veel gelezen over @home en volgens mij houden zij al het verkeer op een bepaald aantal poorten tegen (waaronder 21(ftp) en 80) Wat je ook kunt doen is je webserver bijvoorbeeld op poort 39133 zetten of iets dergelijks en dan bij .tk het door laten linken naar http://mijn.ip:39133 Voor een overzicht voor alle poorten kijk je even op http://www.weethet.nl/english/ipports.asp
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Hey Zelfde probleem hiero Ik heb een Draytek Vigor 2200 Router op m'n Kabelfoon met daarachter een Linux PC met een webserver. Van alle andere PC's binnen in m'n netwerk kom ik wel op de server (192.168.1.12) maar als ik nu vanaf buiten m'n server probeer te berijken dan krijg ik m'n router configuratie pagina. Dus ik in apache de poort veraderd naar 3000 maar nog steeds krijg ik m'n router mij.ip.bla.bla:3000 Tevens ken ik nu ook niet meer vanaf een PC binnen in m'n netwerk de server op. WIE helpt
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...