anoniem Geplaatst: 10 januari 2003 Delen Geplaatst: 10 januari 2003 IK heb dus netware 5.1 geinstalleerd twee users aangemaakt. Op windows 2000 heb ik de clients geinstalleerd. Dan wil ik dus inloggen, laat ik m zoekn op de server die vind hij ook, hij vind ook de ndstree + context. Maar zodra ik dan inlog geeft hij de melding : ' The tree or server cannot be found. choose different tree or server. ' terwijl hij als je m laat zoeken wel vind!! Snap iemand dit verhaal en kan iemand me helpen? groetjes vampy Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 10 januari 2003 Een paar ideetjes.... wij gebruiken netware5.1/sp3, win2000-sp3 met nwclient4.83e-sp1 via cisco-switches.... Vaak moet de de pc een halve minuut uit laten ratelen bij NT4/2000/XP omdat de netwerk-services nog startende zijn. Daarna vindt ie de tree. Misschien is je context niet correct ingesteld en dan vindt ie de tree wel, maar de contect niet. Je gebruikt vlan's/switches waarbij stp-fast-modus uit staat. Dan duurt het een halve minuut voordat het stp-protocol klaar is met zijn initialisatie. Installeer eens de novell-client versie 4.83(met sp1). Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 11 januari 2003 Als je met browsen de tree vindt, dan MOET je kunnen inloggen (met juiste account/pass). Selecteer je ook de server in het browse scherm? Misschien een protocol probleempje...draai je IPX, TCP of mixed ?? Misschien een rotte kabel, waardoor je 'eventjes' de tree ziet en bij de inlog niet meer ?? je@n Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 13 januari 2003 Ik werk wel in virtual pc maar goed, als ik gewoon naar het win2000 netwerk kijk zien we elkaar wel, maar we willen via novell (is voor school). Aan de kabels ligt het niet. Zodra ik hem laat zoeken op server vind hij de server, zodra ik hem laat zoeken op de tree vind hij de tree, maar laat ik hem zoeken op context dan geeft hij de melding : "Cannot acces tree" vul ik zelf de context in en probeer dan in te loggen dan geeft hij de melding cannot find tree or server. Het rare hij kan hem dus wel vinden met browsen maar zodra ik inlog tja... Toen zei de leraar als je dan eens je tree er uit gooit en een nieuwe erin zet maar volgens mij gaat dat ook nie zo makkelijk. Ik gebruik IP dus tcp :-? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 13 januari 2003 Novell-versie? Servicepack? Versie tcpip.nlm? Versie nwclient op je werkstation? Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen