anoniem Geplaatst: 17 november 2002 Delen Geplaatst: 17 november 2002 Wie kan mij vertellen hoe ik mijn IIS webserver kan instellen. Ik heb hier thuis mijn website draaien op een Windows 2000 Server. Ik heb een ADSL verbinding via een Multi-PC modem (SpeedTouch 510) en een ethernetkaart. Meestal lukt het wel na veel gepruts en veel tijd, maar iedere keer als ik wat verander vaak in opdracht van een helpdesk kan niemand mijn website meer zien of ik kan hem zelf niet zien. Er moet toch een eenvoudige stappenlijst te vinden zijn waar alles op staat. De helpfiles van de meeste producten hebben het alleen maar over zichzelf of zijn veel te ingewikkeld. :-? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 18 november 2002 De plaats waar je je bestanden opslaat in IIS is standaard c:\inetpub\wwwroot\.. De eerste pagina wordt dan default.htm. Een ander kan jouw pagina dan zien door het IP nummer van je server in te typen. Dit nummer heb je teogewezen gekregen door je provider. Zelf kan je je pagina's bekijken door je interne ip nummer te gebruiken. Hierbij ga ik ervanuit dat je dus twee netwerkkaarten in je server hebt zitten. Eén voor de buitenkant van je netwerk en de ander voor je interne netwerk. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 21 november 2002 Dat klopt, maar ik heb mijn homepage in een apart directory gezet en IIS verwijs ik daar ook naar. Ik kan op die manier ook wel mijn eigen website zien door op de pagina's te klikken. Maar ik zou toch thuis mijn website onder 80.126.46.195 moeten kunnen vinden: van buiten af is het geen probleem. Een ander probleem wat ik heb is dat mijn asp pagina's met Dreamweaver opgestart worden en dat schiet niet op want dan kun je alleen de code lezen, wederom van buitenaf werkt het prima. Met welk programma moet je asp pagina's op laten starten :o Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 21 november 2002 Als ik je goed begrijp wil jij op je eigen netwerk eerst naar 'buiten' en dan via je eigen IP nr meteen weer naar 'binnen'? Dat gaat niet. Op je LAN werk je met je eigen range van IP nummers, dus bijv. in de range 192.168.1.x Suc6 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 22 november 2002 En hoe ga ik van mijn andere PC naar mijn eigen website. Ik kan alleen wat vinden in de wwwroot directory. Ik heb de website directory geshared, moet ik ook de webshare aanzetten? Weet je toevallig ook hoe het zit met die ASP pagina's? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 22 november 2002 Door je Ip nr van je server in te typen. Eventueel ip nr uitzonderen in je proxy van IE. ASP weet ik (helaas) niets van Suc6 RS Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen