anoniem Geplaatst: 5 november 2002 Delen Geplaatst: 5 november 2002 Beste, In een schoolsituatie wil ik hetvolgende bereiken. Ik wil via scripting op afstand leerling wel of geen toegang geven naar het internet toe. In de active directory van windows 2000 server kan ik werken met groepsbeleid en bvb het wijzigen van de proxysettings blokkeren en ook instellen. Nu zoek ik een systeem via groepen of orgisation units en scripts leerlingen vlug toegang te verlenen of te ontnemen. Natuurlijk is het wel de bedoeling dat ze even aan of afmelden. Hopelijk veel reacties. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 5 november 2002 Scriptje aan een OU hangen en daar een groep inhangen "LL-Internet" Scriptje Zonder toegang en daar een groep inhangen "LLZ-Internet" Als je nu die llerlingen in de desbetreffende groep druk krijgen ze exact de juiste instellingen. Nadeel is dat je ze dan steeds van de ene groep naar de andere groep moet plaatsen :-( Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen