Ga naar inhoud

webserver niet bereikbaar als pc uitstaat

anoniem

Aanbevolen berichten

Op de pc waar de webserver op staat (Win XP, IIS 5.0) werkt alles goed. De webserver is altijd bereikbaar volgens mij totdat de pc waar de webserver opstaat uitgezet word. Klopt dit? Dus als ik de pc uitzet waar de webserver opstaat dat de server dan niet meer bereikbaar is, en als ik hem weer aanzet dat hij wel bereikbaar is? Wat kan ik hier aandoen, behalve dan de pc 24 uur 7 dagen in de week laten draaien???
Link naar reactie
  • 3 weken later...
De server staat bij mij in de slaapkamer. Zelf wou ik perse 24 uur online zijn. Dus ik heb hem zo stil mogelijk gemaakt. 1. Ventilatoren eruit (die niet nodig zijn) 2. Op je cpu een coolermaster e-type gezet. Dit zijn zogenaamde zachte / zelf regelende ventilatoren. ongeveer 2100 a 2200 toeren ipv standaard 4500 ofzo. 3. Geen scsi maar ide (hdd ibm of hdd wd erin) 4. In de kast gezet (demp een hoop) maar let op warmte afvoer. Je hoort heb nog wel maar heel zachtjes... Succes en slaap lekker..
Link naar reactie
  • 1 jaar later...
[quote:9cff6c7758="fredmatrack"]Er bestaat wel zoiets als wake up on lan. Natuurlijk, als de bezoeker de site opvraagt zal het wel heeel lang duren alvorens hij die te zien krijgt (of een time-out krijgt). Dit is dus totaal geen oplossing.[/quote:9cff6c7758] die vind ik nou interessant. ik wil weer eens wat :lol: :lol: stel: mijn pc met internet staat uit. En ik wil met mijn laptop het i-net op. hoe krijg ik het voor elkaar om met de laptop mijn andere pc aan te zetten. Voor zover ik weet heb ik wel de benodigde hardware met WOL. Maar hoe stel ik dit in?? (of kan dit niet?)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...