anoniem Geplaatst: 2 oktober 2002 Delen Geplaatst: 2 oktober 2002 Geachte Iedereen :D Ik heb een vraag(je). Ik heb een Server draaien (windows 2000 server IIS) en heb daar me site op staan. (werkt prima) Maar nu wil ik graag CGI kunnen gebruiken op me eigen server voor o.a. een guestbook en forms. Kan iemand mij vertellen wat ik precies moet doen/installeren om de CGI scripts die ik heb te kunnen laten werken vanaf me server. Want ik kan me voor stellen dat er een bepaald progje moet draaien om CGI-scripts te kunnen runnen. :-? Alvast bedankt voor je antwoord! M.vr.gr. Ferry Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 oktober 2002 Auteur Delen Geplaatst: 2 oktober 2002 IIS ondersteund standaard al asp. Kun je toch veel beter daar een gastenboek in maken. Of download php. Cgi is een beetje uit eigenlijk. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 oktober 2002 Auteur Delen Geplaatst: 2 oktober 2002 ok... is opzich een idee maar het probleem is dat ik nog geen ervaring heb met ASP en PHP nu wil ik daar wel een keer mee beginnen want het lijkt me wel interessant. Maar om nu tijdelijk toch CGI te kunnen gebruiken, wat heb ik dan precies nodig, wat moet ik precies doen ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 oktober 2002 Auteur Delen Geplaatst: 2 oktober 2002 en wat moet er geinstalleerd worden als ik eventueel PHP zou willen gebruiken ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 oktober 2002 Auteur Delen Geplaatst: 2 oktober 2002 Kijk maar eens op http://www.php.net, daar kun je ook php downloaden voor iis. Ik zou zo 123 niet weten waar je spul voor cgi kunt downloaden. Maar als ik het me een beetje herriner, moet je daarvoor eens op perl gaan zoeken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 oktober 2002 Auteur Delen Geplaatst: 2 oktober 2002 Verplaatst van "Webprogrammeren" naar "Servers". Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 oktober 2002 Auteur Delen Geplaatst: 4 oktober 2002 Als je PHP installt zit daar dan niet standaard al een CGI support bij ?!¿i Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 oktober 2002 Auteur Delen Geplaatst: 4 oktober 2002 [quote:c855ca5802="JaVaRa"]Als je PHP installt zit daar dan niet standaard al een CGI support bij ?!¿i[/quote:c855ca5802]Ja (wel afhankelijk van welke PHP "smaak" je neemt), maar dat komt omdat CGI een algemene term is. De topicstarter zal wel Perl bedoelen... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 oktober 2002 Auteur Delen Geplaatst: 7 oktober 2002 Met PHP kan je ongeveer dezelfde resultaten krijgen als met CGI. Ik vond het makkelijk om te leren omdat het (vind ik) enorm veel lijkt op JavaScript. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 oktober 2002 Auteur Delen Geplaatst: 7 oktober 2002 [quote:1db876572c="microchip"]Met PHP kan je ongeveer dezelfde resultaten krijgen als met CGI.[/quote:1db876572c]Ja, omdat je PHP ook al CGI kan draaien ;) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 oktober 2002 Auteur Delen Geplaatst: 7 oktober 2002 Als je perl wilt gebruiken, kun je bijvoorbeeld Activeperl installeren. http://www.activestate.com/Products/ActivePerl/ Download link linksboven. Info en scripts (ook php) kun je vinden op hotscripts. http://hotscripts.com/ Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen