anoniem Geplaatst: 23 september 2002 Delen Geplaatst: 23 september 2002 He ik heb atguard geinstaleerd werkt goed. maar ik herkende Nameserver niet dus dacht. nou dat moet ik niet dus maar geblokeerd. maar alles werkt nog prima moet ik me nu zorgen gaan maken. wat doet die nameserver eingelijk? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 september 2002 Auteur Delen Geplaatst: 23 september 2002 Je moet in ieder geval wat beter Nederlands leren typen, want dit is een beetje een onsamenhangend verhaaltje. Wat heb je nu precies geblokkeerd? Als alles prima werkt, hoef je je toch geen zorgen te maken? Kijk even op http://grc.com bij ShieldsUp of er nog riskante poorten open staan... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 september 2002 Auteur Delen Geplaatst: 23 september 2002 Ik vind je vraagstelling niet echt duidelijk. Probeer het eens in gewoon nederlands... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 september 2002 Auteur Delen Geplaatst: 23 september 2002 Ok nog een keer dan. ik heb atguard ge instaleerd op een win2000 server en het programma werkt prima. nu kreeg ik laatst een melding van atguard dat wins.exe probeerde contact te zoekken met de name server op IP adres 224.0.1.24. Ik had geen idee wat het was dus ik heb het geblokeerd. maar nu kijk ik naar de statestieken van atguard en nu staat er dat in 2 dagen tijd dat ip adres 224.0.1.24 al 190x is geblokeerd. nu is mijn vraag: wat doet een name server en moet ik die blokering ook opheffen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 september 2002 Auteur Delen Geplaatst: 23 september 2002 Kijk, nu begrijp ik het. Een name server wordt gebruikt om een host-naam (zoals www.computertotaal.nl) om te zetten in een IP-adres waarmee die host bekend is op een netwerk. Er zijn verschillende manieren om dat te doen. Eén ervan is WINS. Deze probeert dus contact te maken met de name-server op dat IP-adres. Waarom is mij eigenlijk volkomen onduidelijk. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 september 2002 Auteur Delen Geplaatst: 24 september 2002 Zo heb net een paar van die test's gedaan van www.grc.com interesant zeg! bedankt! zijn er nog meer van dit soort pagina's waar mee je je systeem op de proef kunt stellen?? of alle poorten wel dicht zitten en zo. PS. ja als ik mijn 1e bericht weer even over lees. kwam ik wel wat vaag over. k'was vast moe of zo... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 september 2002 Auteur Delen Geplaatst: 24 september 2002 Ja, wie zit er dan om 4.49 uur nog achter zijn PC ??? :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 september 2002 Auteur Delen Geplaatst: 24 september 2002 Ja en dan - 6 uur . Canadese tijd. woon niet meer in Nederland Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 september 2002 Auteur Delen Geplaatst: 24 september 2002 Oh, dan is het goed. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen