anoniem Geplaatst: 20 september 2002 Delen Geplaatst: 20 september 2002 Hallo, Heb een freesco router. Nu wil de router zo instellen dat ik bestanden kan verzenden via MSN Nu ben ik achter de poorten gekomen. Ik zit alleen nog met het volgende probleem: de volgende gegevens moeten ingevult worden. of TYPE [ t - TCP, u - UDP ] PORT to ADDR PORT Type = t port = 6891 - 6900 (een invullen) to addr port = 192.168.0.155 to port = ?? Welke poort moet ik instellen? Groeten Elmar Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 september 2002 Auteur Delen Geplaatst: 20 september 2002 Lijkt me gewoon dat ie ook naar 6891 - 6900 doorgestuurd moet worden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 september 2002 Auteur Delen Geplaatst: 20 september 2002 Volgens freesco is het niet mogelijk bestanden te verzenden en te ontvangen met msn via freesco (protocol heet multilink). Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 september 2002 Auteur Delen Geplaatst: 20 september 2002 Naar mijn weten werkt t ook niet, maar als iemand t wel aan de praat krijgt, zou ik daar graag een graantje van mee pikken :) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 september 2002 Auteur Delen Geplaatst: 22 september 2002 Volgens mij is het niet mogelijk om een portforward te doen als je met MSN bestanden door een firewall wilt verzenden. Dit omdat Messenger verzonden bestanden voorziet van het IP-adres van de verzender (PC op LAN). De Messenger ontvanger ziet alleen de server (met een ander IP-adres), waardoor er zeg maar een conflict optreedt. Ik heb hetzelfde probleem, maar dan met een Linux router (Debian). Het is ook niet mogelijk om dit met een IPtables firewall te doen... :cry: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 september 2002 Auteur Delen Geplaatst: 23 september 2002 Van de MSN support site: http://messenger.msn.nl/support/knownissues.asp?MSID=6329014142a441dd92bfd48d5413a758 [i:bf1645f81f]De Internet-verbinding delen via ICS/NAT Momenteel werkt een aantal uitgebreide functies van MSN Messenger, zoals telefoongesprekken en bestandsoverdracht, niet als je gebruik maakt van toepassingen en hardware (NAT's) voor het delen van Internet-verbindingen. De basisfuncties, zoals aanmelden, expresberichten verzenden en het controleren op e-mail, zouden geen nadelige gevolgen mogen ondervinden. [/i:bf1645f81f] Ziet er dus naar uit dat het niet mogelijk is als je achter een firewall zit.... :( Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 oktober 2002 Auteur Delen Geplaatst: 7 oktober 2002 ik heb hier zelf ook een tijdje last van gehad, het komt inderdaad omdat msn messenger het interne ip adres meegeeft, de andere kant kan hier geen verbinding mee maken.... om dit op te lossen heb ik een eigen msn gemaakt (tis omslachtig ik weet het) en ervoor gezorgt dat je het ip adres waarmee de andere kant verbinding moet maken zelf in kan stellen, dan hoef je dus alleen op je router port 6891 door te sturen en je ben klaar. me prog is nog beta maar als ie interesse heb www.dmsn.tk hoop dat dit nie als poging gezien wordt om al te veel reclame te maken :P zo wel dan vertrouw ik er wel op dat me bericht weggegooit zal worden :-) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen