anoniem Geplaatst: 28 november 2002 Delen Geplaatst: 28 november 2002 Ons bedrijf heeft een Exchange Server (5.5). Iedere nacht draait er een backup mbv ntbackup en het commando: ntbackup backup DS \\SHNLUTBDC1 IS \\SHNLUTBDC1 /v /d "SHNLUTBDC1 Exchange online DS-IS backup" /b /hc:on /t normal /l "c:\logs\exchangeonlinebackup.log" /e (= online-backup) Daarna worden de exchange services gestopt en alle partities nog een keer gebackupt, inclusief de Directory en Information Store. (= off-line backup) Mijn vragen zijn: 1. Hoe is het mogelijk om met ntbackup een mailbox terug te halen? 2. Is het nodig om zowel een online-backup als off-line backup te maken? 3. Kan mbv andere backup-software alle mailboxen gebackupt worden terwijl alle exchangeservices blijven draaien zodat users ook 's nachts kunnen blijven mailen? Alvast bedankt voor jullie hulp Mvg Emiel Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 28 november 2002 NTbackup is maar heel beperkt in het backuppen en restoren van een Exchange-omgeving. Je hebt inderdaad niet echt de mogelijkheid om individuale mailboxes te selecteren en te backuppen terwijl de services blijven draaien. Uiteraard is er software die dat wel kan. De twee bekendste pakketten zijn ARCserve en BackupExec. De laatste raad ik aan vanwege een uitmuntende gebruiksvriendelijkheid. Voor deze pakketten zijn verschillende agents verkrijgbaar, waaronder een Exchange-agent. Zo'n agent zorgt ervoor dat de individuele mailboxes gebackupped kunnen worden terwijl de services blijven draaien. Je kan zelfs tot op het nivo van een enkel mailtje of agenda-item in een mailbox je selectie maken. Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken, maar hou er rekening mee dat dit professionele pakketten zijn en daar hangt dan natuurlijk ook een professioneel prijskaartje aan. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 28 november 2002 Wij zijn sinds kort ook over op ArcServe en idd kan je tot op brick-level de mail backuppen en terug halen. NT BackUp kan dit absoluut niet. Ik raad je aan om hier ook snel vanaf te stappen. Situatie heeft zich bij ons voorgedaan dat NTBackUp keurig aangaf dat ie gelopen had. Echter toen een server tijdens een kerstnacht gestolen was en de back-up terug gezet moest worden, bleek pas dat dat niet zo goed gegaan was als dat het logfile aangaf. Wat een ellende :cry: Wij hebben ArcServe 2000 workgroup edition incl de Exchange Agent aangeschaft voor rond de € 1200 (ex) :-? Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen