Ga naar inhoud

Kopieren van data naar een IDE toren, beide novell

anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb twee novell servers, en nou moet er dagelijks ongeveer 50 GB aan data worden overgezet van de ene naar de andere server. In verband met open databases moet dit in betrekkelijk korte tijd. Ik heb zowel ncopy als xcopy geprobeerd via een scheduler maar het werkt gewoon heel simpel niet goed. Ze zijn zowel te langzaam als te onbetrouwbaar. Wie heeft hier een goede oplossing voor. Ik heb overigens Cobian backup ook al geprobeerd maar die begon te flippen toen ik het had over meer dan 1 GB aan data :( greetzzz sjoerd
Link naar reactie
In Novel zit er een eigen Xcopy. Ik weet niet zo hoe die heet (ik geloof oa in de toolbox.nlm en in de standaard os van Novell) , maar deze werkt sneller als Xcopy of een ander copy-programma. Dit komt omdat als je Xcopy (of een gewone copy) op je workstation opstart, de data ALTIJD via jouw eigen workstation gaat. De copy van Novel moet je dan ook op de console opstarten en dan gaat het in ieder geval vlugger als een standaard Xcopy
Link naar reactie
netware copy is sneller als de M$copy. Als je hem maar vanaf de server (console) opstart. Verder wat MrLeeJohn bedoeld zijn 2 apparten netwerkkaarten tussen de beide servers. Als je die 100 Mb full duplex zet lukt dit wel. Dan tussen de beide servers een crosscable en dan moet je alleen effe goochelen met het feit dat je de Netware copy tussen de beide servers over die 2 nieuwe kaarten laat lopen, protocol IPX/SPX en het vliegt. Verder zal je dit soort zaken altijd in de praktijk tegenkomen want dan wordt er dmv een zo snel mkogelijke backbone backups gemaakt (eventueel met een apparte server met daarop een backup-programma en DLT-units)
Link naar reactie
Ook voor Netware 5.1 bestaat nog een toolbox.nlm; deze maakt geen deel uit van de oorspronkelijke versie, maar kan wel afzonderlijk van de Novell-site gedownload worden. Tevens is de toolbox opgenomen in de laatste Support Pack (5). De copy-utility hierin heet gewoon 'copy'. Of er ook een toolbox voor Netware 6 is weet ik niet.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Is inderdaad een leuke tool die toolbox en ik maak er al gebruik van, alleen hij heeft 1 heel groot nadeel, als er iets fout gaat kun je de opdracht niet stoppen. De gevolgen bij het foutgaan waren behoorlijk, ik moest de server rebooten door op de uitknop te drukken en toen was de database stuk... dus ik moet zeggen dat dat misschien niet zo'n goed idee is. En ondertussen zit ik nog steeds met het kopieerprobleem. Overigens heb ik nu mijn werkstation op de serverswitch aangesloten zodat ik met xcopy een heel eind kom maar het is niet reuzebetrouwbaar. Misschien weet iemand nog een oplossing? greetzzz sjoerd
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...