anoniem Geplaatst: 31 augustus 2002 Delen Geplaatst: 31 augustus 2002 Ik wil graag met wat vrienden (die allemaal in andere plaatsen wonen) mijn bestanden sharen. kan dat? Mischien via FTP? ik ben een n00b op gebied. Misschien kan iemand me een paar hints geven, dan weet ik of het haalbaar is. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 31 augustus 2002 Je zou inderdaad bij iedereen een FTP server kunnen gaan installeren, maar dat kost veel tijd, zeker als het om een aantal mensen gaat. Daarnaast zou je eens kunnen gaan zoeken naar VPN (Virtual Private Network). Hoe je dat kunt aanleggen kun je vragen bij Netwerk(en). Het is dan alleen wel aan te raden om allemaal een cable of ADSL internet verbinding te hebben. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 31 augustus 2002 M.i. hoef je maar 1 FTP server te installeren en alleen die vrienden een account te geven voor down- en uploaden. Op internet zijn diverse handleidingen te vinden op zo'n server op te zetten. Inderdaad heb je dan wel een kabel of adsl verbinding nodig. Suc6 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 31 augustus 2002 Dat klopt wel maar als je met ze'n allen wil gaan file-sharen, dan is het heel vervelend om eerste de files te gaan uploaden naar de server voordat een ander ze er weer af kan halen. Dan kan je beter iedereen een ftp server geven die een aantal mappen shared. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 september 2002 Auteur Delen Geplaatst: 1 september 2002 Met een beetje snelle verbinding moet dat toch geen probleem zijn. Tenzij je elke dag tientallen files moet gaan uploaden. Voor normaal gebruik is het een prima opzet. Als er iemand is die de FTP server een beetje onderhoudt, kunnen de anderen hem gewoon als extra harddisk gebruiken. Ben wel met je eens dat het wel ligt aan het type bestand dat je gaat uploaden. Zijn dat elke keer enorme files (Divx o.i.d.) dan is het geen prettige oplossin g, maar voor documenten, mp3 etc. heb ik daar hele goede ervaringen mee. Suc6 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 september 2002 Auteur Delen Geplaatst: 1 september 2002 Het is heel simpel om files te sharen. Maak een ftp server met het volgende programmaatje: SERV-U-FTP. Volgens mij is dit nog wel gratis te downloaden bij www.download.com. Volg vervolgens de instucties voor het installeren. Na installeren, share de map waarin de files zitten die je wil sharen. Voor grote files is het raadzaam om de files te rarren zodat het gecomprimeerd wordt, zodat de file verkleind word. Houd er wel rekening mee met de security zodat ze niet door al je schijven kunnen bladeren, maar alleen de map die je wil sharen. Suc6 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 september 2002 Auteur Delen Geplaatst: 1 september 2002 Daarom raad ik ook een VPN netwerk aan, dat is veiliger. Maar mocht je met mensen willen laten kijken in je bestanden dan is een FTP-server veel makkelijker. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen