anoniem Geplaatst: 27 augustus 2002 Delen Geplaatst: 27 augustus 2002 Hoe kan ik in W2K Server een 'gewoon' domein invoeren zoals bij NT4? Mij lukt dat namelijk niet, en de optie om [b:0cfd385bce]local[/b:0cfd385bce] in te voeren helpt ook niet. Hij gaat steeds op het internet zoeken en dat wil ik niet want ik heb geen internet domein. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 27 augustus 2002 Als je een Windows 2000 server promoveert tot domain controller, probeert ie altijd het betreffende domein te vinden wat je opgeeft. Je moet gewoon je gewenste domein invullen en de melding die hij geeft negeren. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 28 augustus 2002 De melding is inderdaad wat je zegt, maar verder dan annuleren kom ik niet..... Ben benieuwd wat je dan doet.... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 28 augustus 2002 Als ik een Windows 2000 server als DC inricht met behulp van dcpromo, kom ik op een gegeven moment in de fase dat ik het gewenste domeinnaam in moet vullen. Ik vul hier de gewenste domeinnaam in, de server gaat zoeken of ie andere DC's kan vinden voor dat domein, dat kan hij dus niet als dit de eerste DC voor dit domein is. Na een minuutje of zo meldt hij dit, ik druk op ok en ik kan verder met waar ik mee bezig was. Nadat de Active Directory is aangemaakt en de server gereboot is, heb een perfect draaiende DC voor het domein wat ik wil hebben. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 28 augustus 2002 Zal ik dat dcpromo eens even opzoeken ;) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 28 augustus 2002 Hebbes...gaat nog steeds goed....gelukt. Ik hoef btw helemaal geen lid te zijn van het domein om te kunnen Internetten en e-mailen via mijn andere in mijn netwerk aangesloten computers, dus dat valt mee... Uhm..morgen maar eens helemaal induiken. BEDANKT! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 29 augustus 2002 Dus jij kende dcpromo niet? Dan vraag ik me af hoe je voorheen een Windws 2000 server promoveerde tot DC. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 29 augustus 2002 [quote:5af7310709="Leo S"]Dus jij kende dcpromo niet? Dan vraag ik me af hoe je voorheen een Windws 2000 server promoveerde tot DC.[/quote:5af7310709] Niet dus. Nooit gedaan ;) Was wel altijd een wens, puur omdat ik wilde weten hoe er mee om te gaan. Ben nogal nieuwsgierig. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 29 augustus 2002 Aha. Als je meer info wil over Windows 2000 en active directory kun je altijd op zoek gaan op internet. Druk eens op de 'zoeken' in je browser. Tik in: active directory Gaat een wereld voor je open. :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 29 augustus 2002 Ja, lekker bijdehand. Uiteraard heb ik vrij veel gelezen over het hoe en wat. Maar ik heb gisteren de beslissing genomen, naar aanleiding van dit topic, om het ook eens uit te proberen. Je moet je voorstellen dat ik hier thuis zit met een netwerkje van 3 computers. De noodzaak om dit op te waarderen is nou niet direct aanwezig dunkt me. Maar....in een loos uurtje dacht ik ach, waarom ook niet. Overigens heb ik in een ander topic aangegeven dat ik vrij goed weet wat het allemaal inhoudt. Maar als ik je echt lastig gevallen heb met een niet aflatende lijst van vragen over hoe en wat, terwijl hier tientallen voorbeelden zijn te vinden op dit forum,.... dan bij deze mijn excuses. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 29 augustus 2002 Leo S... Het is ook mogelijk om via: Start => Programs => Administrative Tools => Configure Your Server => Active Directory Om je PC tot Domain Controller te promoveren. Dan krijg je hetzelfde venstertje als dat je krijgt als je Start => Run => dcpromo Invul :lol: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 29 augustus 2002 Dat is niet helemaal hetzelfde ben ik achter gekomen. De eerste keer dat ik een Windows 2000 server promoveerde deed ik het ook zo, maar achteraf gezien kreeg ik toch wat probleempjes. Ik weet niet precies wat de verschillen zijn, maar ik werd er door een collega op gewezen dat ik het beter met dcpromo kon doen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 30 augustus 2002 Ik wel.(als ik het me goed herinner) Als je dat doet zoals voorgesteld, krijg je de melding "u hebt geen domein" Die moet eerst aangemaakt worden Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 30 augustus 2002 Precies, dat was het. En als je dcpromo doet komt ie van zelf wel met de mededeling dat ie geen DNS server voor dat domein kan vinden en de vraag of je er meteen eentje aan wil maken. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen