anoniem Geplaatst: 23 augustus 2002 Delen Geplaatst: 23 augustus 2002 Ik heb net een W2K advanced server opgezet, maar ik ben in de eerste uurtjes gelijk al gehackt. Hoe voorkom ik dit? Ik heb nu winroute pro met maar een klein aantal poorten open. Bovendien heeft de server 24/7 verbinding met internet. Maar welke instellingen uit W2K moet ik veranderen of uitzetten o.i.d. om mijn server zo veilig mogelijk te maken? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 23 augustus 2002 Ten eerste op de microsoft site gaan kijken (eeeuh zoeken :lol: ) naar alle benodigde patches voor win2k server en dat zijn er nogal wat. Daarna zorgen voor een goede firewall. Een paar poortjes open kan al vrij snel zorgen voor een gehackte pc. Met name internet information server kent een hele berg aan beveiligings lekken. Het ligt er maar aan wat je open hebt staan en wat je nodig hebt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 24 augustus 2002 Zoveel mogelijk services uitzetten die je niet gebruikt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 24 augustus 2002 ik denk dat ik genoeg heb... ik ga eens rondkijken en denk dat het wel moet lukken. i.e.g. bedankt voor de raad! 8) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen