anoniem Geplaatst: 22 augustus 2002 Delen Geplaatst: 22 augustus 2002 Hallo, Ik weet dat er kleine programma's zijn die op Windows 98/ME, als er een permanente verbinding is met internet, automatisch de juiste tijd halen van internet (atoomklok). Is dit ook mogelijk op onze Novell server en zo ja hoe en met welk programma? Wij hebben een permanente ADSL verbinding dus dat moet het probleem niet zijn :D Groetjes, Arie Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 22 augustus 2002 Netware Monitor -> server parameters -> time -> time parameters -> Add time source. Daar moet je dan een timeserver instellen. Ik weet het ook niet precies maar daar zou het moeten zitten. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 22 augustus 2002 Oke, tnx ik zal dat eens gaan bekijken :o Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 22 augustus 2002 Wel je firewall open zetten poort 123 UDP, en niet vergeten in het NTP server veld op de server console <ip-adres time server>:123 neer te zetten. Als je novel client32 gebruikt, dan synchroniseert deze de klok van win9x. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 23 augustus 2002 Er zijn wel nogal wat mogelijke haken en ogen aan timesync en ntp-timesources met NetWare5.1. Ik heb uiteindelijk voor een heel specifieke oplossing gekozen, die ons een paar tientjes kostte. Kom je er niet uit, mail me dan maar even... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 23 augustus 2002 Ik kan je trouwens makkelijk mijn verhaal vertellen... weet je hoe wij dat gedaan hebben.... http://www.4ux.org/phpBB/viewtopic.php?t=1140 Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen