anoniem Geplaatst: 16 augustus 2002 Delen Geplaatst: 16 augustus 2002 Welk pakket heb ik nodig om een script op te starten om nieuwe users toe te voegen. vanuit dit script moet o.a. een gebruikersnaam+pw worden aangemaakt, een exchange mailadres en home directory. Ik weet dat dit ook kan in AD maar dit moet straks gekoppeld worden aan MySQL. Kan iemand aangeven waarmee dit mogelijk is om zo'n script te maken? VB of iets dergelijks? Kan dit ook Webbased? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 17 augustus 2002 Dit kan gewoon in een batch-file mbv cacl of xcacl. Maar je kan natuurlijk ook zelf wat maken en dan kan je het zelf web-based doen. Hier kan je dan VB achter leggen... All up to you. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 17 augustus 2002 wat is of bedoel je met calc of xcalc? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 17 augustus 2002 sorry bedoelde cacls... Kijk hier maar eens: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;q135268 Anders de "knowledge base" van Microsoft eens nazoeken: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=fh;[ln];kbhowto en zoek daar naar cacls.exe en xcacls.exe Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 18 augustus 2002 Kan er iemand een voorbeeld geven hoe zoiets er uit moet zien. Ter info: gebruiker moet worden aangemaakt, moet een password krijgen, een eigen homedirectory waar ie alle rechten op heeft en anderen alleen maar mogen kijken en verder niets. Dit script moet kunnen draaien op een gewone pc met xp of windows 2000, maw, je moet lokaal dit script kunnen draaien waarbij alles wordt aangemaakt op de server. De server heeft als naam: SWS001, de home directory staat op de I-schijf onder users, dus I:/Users/gebruikersnaam. Nu weet ik dat je vanuit active directory bij login to kan aangeven \\sws001\users\%username%. Is er anders een mogelijkheid om bv via een MSAccess bestand gebruikers aan te maken en dat deze gebruikers dan toegang hebben tot de server? Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen