Ga naar inhoud

http server

anoniem

Aanbevolen berichten

inderdaad foutje. apache_1.3.26-win32-x86-no_src.msi 2.07mb deze gedownload en geinstalleerd. gekeken bij configuratie apache server. het opent een txt file, ja en daar staat het een en ander in? als je ervaring met apache hebt dan weet je wat je moet doen. ik zal eerst eens alles uitprinten en gaan lezen. misschien heb je al een advies. gr. tom
Link naar reactie
[quote:c093169df5="Tomcatrulez"]Wat bedoel je daarmee? Windows word ook meer als standaart gezien op deze aardkloot. Maar daarom kan linux wel beter zijn toch?[/quote:c093169df5]Iets van 60% van de webservers gebruikt nog steeds Apache en dat is niet voor niks. Xitami is leuk, maar niet voor een serieuze site. Maar als huis, tuin en keuken server kan het prima voldoen...
Link naar reactie
[quote:8181094800="Bill Gates"][quote:8181094800="Tomcatrulez"]Wat bedoel je daarmee? Windows word ook meer als standaart gezien op deze aardkloot. Maar daarom kan linux wel beter zijn toch?[/quote:8181094800]Iets van 60% van de webservers gebruikt nog steeds Apache en dat is niet voor niks. Xitami is leuk, maar niet voor een serieuze site. Maar als huis, tuin en keuken server kan het prima voldoen...[/quote:8181094800] Misschien word het een beetje off-topic, maar wat is dan het voordeel van apache boven xitami? Ik wil graag zoveel mogelijk leren op het gebied van websites bouwen en hosten, vandaar deze vraag :)
Link naar reactie
[quote:a95879d95c="Tomcatrulez"][quote:a95879d95c="Bill Gates"][quote:a95879d95c="Tomcatrulez"]Wat bedoel je daarmee? Windows word ook meer als standaart gezien op deze aardkloot. Maar daarom kan linux wel beter zijn toch?[/quote:a95879d95c]Iets van 60% van de webservers gebruikt nog steeds Apache en dat is niet voor niks. Xitami is leuk, maar niet voor een serieuze site. Maar als huis, tuin en keuken server kan het prima voldoen...[/quote:a95879d95c] Misschien word het een beetje off-topic, maar wat is dan het voordeel van apache boven xitami? Ik wil graag zoveel mogelijk leren op het gebied van websites bouwen en hosten, vandaar deze vraag :)[/quote:a95879d95c] Heel kort: mogelijkheden, snelheid en wat te denken van stabiliteit. Ik ben benieuwd wat xitami doet als het opeens duizenden page requests krijgt te verwerken. :)
Link naar reactie
[quote:164e5e2684="Iken"]Heel kort: mogelijkheden, snelheid en wat te denken van stabiliteit. Ik ben benieuwd wat xitami doet als het opeens duizenden page requests krijgt te verwerken. :)[/quote:164e5e2684]Dat trekt Apache ook niet hoor, Apache is echt een trage webserver, maar wel _enorm_ stabiel. Bij echt drukke sites zie je tegenwoordig ook dat de statische content (plaatjes, pure html etc) allemaal door een andere webserver zoals thttpd of boa (gewoon enorm simpele, niets kunnende, maar enorm snelle servertjes) afgehandeld worden en de rest doorgestuurd wordt naar Apache...
Link naar reactie
[quote:bf4190af38="Bill Gates"][quote:bf4190af38="Iken"]Heel kort: mogelijkheden, snelheid en wat te denken van stabiliteit. Ik ben benieuwd wat xitami doet als het opeens duizenden page requests krijgt te verwerken. :)[/quote:bf4190af38]Dat trekt Apache ook niet hoor, Apache is echt een trage webserver, maar wel _enorm_ stabiel. Bij echt drukke sites zie je tegenwoordig ook dat de statische content (plaatjes, pure html etc) allemaal door een andere webserver zoals thttpd of boa (gewoon enorm simpele, niets kunnende, maar enorm snelle servertjes) afgehandeld worden en de rest doorgestuurd wordt naar Apache...[/quote:bf4190af38] Met een beetje tweaken kun je een hele hoop maar het verschil met xitami is in ieder geval groot maar dat geldt ook voor de doelgroep natuurlijk. btw -> root@host [~]# lynx --dump -head http://www.thehun.nl HTTP/1.1 200 OK Date: Wed, 14 Aug 2002 14:14:33 GMT Server: Apache/1.3.26 (Unix) PHP/4.2.2 X-Powered-By: PHP/4.2.2 Connection: close Content-Type: text/html :roll:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...