anoniem Geplaatst: 31 juli 2002 Delen Geplaatst: 31 juli 2002 Ik het een windows 95 machine geinstalleerd met Apache als webserver Deze is toegangkelijk via internet. Stel dat ik nu de www directory wil afschermen. Dit is de default directory die wordt gelezen indien men het ip in de browser intikt. Graag zou ik een prompt willen presenteren waar gevraagd wordt om gebruikersnaam en wachtwoord voor toegang? Is dit mogelijk onder windows 95 groeten, Roy Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 juli 2002 Auteur Delen Geplaatst: 31 juli 2002 Zoek eens op .htaccess (dubbel c en dubbel s dus!) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 1 augustus 2002 Vraag me af of de .htaccess methode werkt op een Windows 95 platform met Apache als webserver???????? Groeten, roy Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 1 augustus 2002 Ja hoor werkt gewoon onder win95 htaccess zit namelijk in apache gebakken en heeft niks met het onderliggende OS te maken. Alleen is het een klein probleem om een bestand als .htaccess op te slaan .... Maaja als je daar niet uitkomt zien we het wel hiero :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 1 augustus 2002 Mijn .htaccess ziet er als volgt uit: AuthName "Secure Site" AuthType Basic AuthUserFile c:\phpdev3\www\ require valid-user htpasswd is ook klaar, gemaakt met hppasswd.exe via Dos Alle drie de bestanden (htpasswd.exe , htpasswd en .htaccess staan in de www directory. Werkt echter nog niet Hulp is welkom! groet, roy Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 1 augustus 2002 Try: AuthUserFile c:\phpdev3\www\[b:bfe7364801].htpasswd[/b:bfe7364801] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 1 augustus 2002 Probeer het hier eens mee: http://www.weballey.net/cgi-bin/passmake.cgi htpasswd.exe hoort overigens niet in de www dir. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 1 augustus 2002 Je vergeet achter AuthUserFile c:\phpdev3\www\ het password bestand te zetten. Overigens een tip is om de wachtwoord file niet in een door de webserver bereikbare directory te zetten. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 1 augustus 2002 Het volgende bestand .htaccess staat in c:\phpdev3\www\ .htaccess ziet er als volgt uit: AuthName "Secure Site" AuthType Basic AuthUserFile c:\phpdev3\htpasswd\.htpasswd require valid-user De volgende bestanden staan in c:\phpdev3\htpasswd\ - htpasswd.exe - .htpasswd Krijg het niet aan het werken! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 1 augustus 2002 In de apache conf moet het volgende staan AllowOverride AuthConfig Bedankt voor de hulp. Groeten, roy Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 1 augustus 2002 [code:1:bb663b5d5e]AuthUserFile c:\phpdev3\www\.htpasswd [/code:1:bb663b5d5e]Zo moeilijk is het toch niet? Daarnaast weten we nu wel dat je Roy heet, dus dat gegroet iedere keer hoeft niet (scheelt jou weer tijd en mij wat irritatie) ;) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 1 augustus 2002 [quote:28d1d8720b](scheelt jou weer tijd en mij wat irritatie) [/quote:28d1d8720b] En jou naam is ook eng bill :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 1 augustus 2002 ob_start() is speciaal voor mods die niet kunnen coden! weten we ondertussen ook wel! :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 1 augustus 2002 [quote:a6c44b9f01="samsonr"]weten we ondertussen ook wel! :wink:[/quote:a6c44b9f01]Welkom bij de wondere wereld van de signatures ;) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen