anoniem Geplaatst: 20 juli 2002 Delen Geplaatst: 20 juli 2002 Ok, ik weet dat deze vraag al 10000000000x gevraagd is, maar ik kan bij "zoeken" niets bruikbaars vinden (?!?!?!?!), maar deze n00b wil graag dat men mijn ip intikt in de browser en dan dat de webpaginas op mijn harde schijf worden getoond. Ik weet dat dit mogenlijk moet zijn. 1. Is dit gratis? 2. Welke programma's o.i.d. heb ik nodig 3. Hoe stel ik dit in? Ik heb WinXP draaien en zit achter een router met firewall. vr.gr. TWDman Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 juli 2002 Auteur Delen Geplaatst: 20 juli 2002 zoek op tucows.com naar de webserver. Vergeet echter niet om tegen je router te zeggen dat hij aanvragen voor poort 80 door moet laten. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 juli 2002 Auteur Delen Geplaatst: 20 juli 2002 ff apache downen, of liever nog foxserv www.foxserv.net das apache met php, mysql alles wat je in de toekomst nodig zou kunnen hebben Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 juli 2002 Auteur Delen Geplaatst: 21 juli 2002 [quote:05a4a0b57e="The Winning Dutchman"] 2. Welke programma's o.i.d. heb ik nodig 3. Hoe stel ik dit in? Ik heb WinXP draaien en zit achter een router met firewall. [/quote:05a4a0b57e] 2.apache of IIS 3. poortmappen / port-forwarding. Hangt af van je router. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 juli 2002 Auteur Delen Geplaatst: 28 juli 2002 En hoe zit dat dan als er meer dan 1 computers achter de router/firewall zitten? Hoe weet die router nou op welke pc de webserver draait? In ons netwerk staat ook ergens een PC met Windows/Apache/MySQL/PHP maar het is ons nog niet gelukt om die site 'van buitenaf' te bekijken (wel op het netwerk zelf natuurlijk, door gewoon het 'interne' IP nummer in te tikken in de locatiebalk). Dan moet je zeker bij die instelling van die poort 80 requests dat interne IP opgeven? Klopt dat? Zou dat dan ook betekenen dat er dus altijd maar precies 1 webserver kan draaien binnen een 'thuis-netwerkje' ? Dat zou jammer zijn aangezien hier meerdere mensen met deze materie bezig zijn. Goh het zou wel leuk zijn om het eindelijk eens voor elkaar te krijgen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 11 augustus 2002 Ik doe het volgende: In mijn router map ik een poort (80 als de provider die doorlaat, anders een poort hoger dan 1024). Die poort map je naar het internet ip-adres van je pc. Indien er meerdere servers zijn moet je verschillende poorten mappen. Wat je ook kan doen is één pc met bv apache opzetten en daarop virtual hosts gebruiken. Zo kan je op 1 ip-adres verschillende sites zetten. Ik heb me vervolgens ingeschreven bij http://www.dyndns.org Zo wordt je ip-adres telkens gepost zodat je een soort van domeinnaam hebt die niet verandert. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 12 augustus 2002 Het simpelste werkt simpleserver van analogx. Doet precies wat jij nodig hebt en je hoeft er echt niets aan in te stellen. Heerlijke webserver voor de beginner. Later zou je je wat verder in geavanceerde (moeilijke) webservers kunnen verdiepen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 12 augustus 2002 Okay de poort is gemapt. Als ik nu naar de site toewil krijg ik in mijn browser nog altijd een melding: 'Error detected by WinRoute Pro-Proxy' Wil dat dan zeggen dat de fout zeker te weten bij WinRoute Pro ligt, of kan het ook een instelling zijn in Apache? Zoals reeds gezegd: op het netwerk zelf werkt het prima. Gewoon de naam van de computer in de locatie/adres-balk van de browser in tikken en dan verschijnt de site. Is dat reden genoeg om te denken dat de instellingen bij Apache/php/MySQL al goed zijn? Ik dacht namelijk van wel. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 13 augustus 2002 Ik denk dat de fout inderdaad bij winroute of bij je router ligt. Als Apache lokaal werkt (hij luistert dus op poort 80), dan zal hij alle verkeer op die poort in de gaten houden, ook extern verkeer dat door de router komt. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen