Ga naar inhoud

Wingate interne Firewall op NT Server 4.0

anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi, Ik wil een breedband internet verbinding. Daarom vind ik het nu echt nodig om een firewall te installeren. Ik maak op en NT4.0 Advanced Server systeem gebruik van wingate proxy server versie 4.5.1. Hier is een firewall ingebouwd. Wanneer ik deze inschakel en ik een pportscan laat uitvoeren wordt mijn systeem niet meer gezien op internet. Tot zo ver prachtig. Wanneer ik hierna echter vanaf een LAN client contact zoek met de server sluit de firewall alle toegang af. Zodoende is de server zo erg beveiligd dat deze ook in één klap onbruikbaar is. De netwerkkaart voor het LAN is geïdentificeerd als "trusted" in Wingate. en ten aanzien hiervan staan alle poorten op "ALLOW". Kennelijk is de ingebouwd firewall toch van mening dat de LAN Clients vreemde indringers zijn. Heeft iemand een idee hoe ik dit moet configureren? En wanneer het over verschillnde type servers gaat SVP in Jip en Janneke taal? Bedankt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...