anoniem Geplaatst: 19 juni 2002 Delen Geplaatst: 19 juni 2002 Een goede dag allemaal, nadat ik Remote Installation Services geinstalleerd heb, met sysprep een image weggeschreven heb naar de server, en dit vervolgens via de f12 functie gedurende het opstarten (network boot services) terug wil zetten op die zelfde pc, word ik nadat ik al ingelogd ben op de server en de gewenste installatie methode gekozen heb, geconfronteerd met volgende foutmelding: het image dat U terug wil zetten bevat niet de goede drivers voor de netwerkkaart, kan niet verder gaan, einde verhaal. De setup is dan net begonnen, je word gevraagd of je thirdparty scsi drivers enz wil installeren en daarna komt deze melding. Wat ik niet begrijp is: je hebt al een netwerk verbinding met de server, je bent nl al ingelogd, in het bewuste image zitten de goede drivers, dit heb je nl al weggeschreven naar de server, waarom dan toch geen goede drivers! En waar zou ik die eventueel nog toe kunnen voegen, in het betreffende image op de server? Heb ik al geprobeerd maar helaas. Wie weet hier raad mee, alvast bedankt, E.Keunen Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 21 september 2004 [code:1:080c244331]bron : http://www.win2kwereld.com[/code:1:080c244331]Het eerste probleem wat ik tegen kwam was dat toen ik begon met installeren en de setup het eerste deel van de drivers gecopieerd had hij met de melding kwam dat hij geen driver voor de netwerkkaart kon vinden. Hmmm toch wel vreemd, eerst start hij over de netwerkkaart de setup en kan hem dan ineens niet vinden. Dat komt doordat je op dat moment van PXE overschakeld naar de windows driver. Als windows geen driver heeft voor die netwerkkaart dan krijg je die melding. Geef het niet op, er is een oplossing. Je kunt zelf die driver toevoegen door die toe te voegen aan de i386 firectory van je Image. In mijn geval ging het om een Compaq E100 driver die reeds bestond alleen werkte die niet voor de geintegreerde netwerkkaart dus. De drivers gedownload en compleet gekopieerd naar de i386 directory, de vraag wordt gesteld of je die wil overschrijven, kies in dat geval rustig voor ja, het werkte al niet dus erger kan het niet worden. bestaat er nog helemaal geen driver dan wordt er niks overschreven en kan windows gewoon je netwerkkaart benaderen. Nu start je installatie dus en de rest van het setupproces gaat door tot aan het moment dat je een naam, bedrijfsnaam en serienummer in moet vullen, als je dat gedaan hebt blijkt dat er een aantal drivers bijv netwerkkaart NIET is geinstalleerd. dus er komen nogal wat handelingen bij kijken. Die kunnen ook automatisch. Maak in dezelfde Image directory naast i386 een nieuwe map $OEM$ daarin weer een nieuwe map $1 weer een nieuwe map Drivers Weer een nieuwe map Nic Kort door de bocht Image\$OEM$\$1\drivers\nic\ Daarin kopieer je ook de drivers die je gedownload hebt of van diskette hebt gecopieerd rechtstreeks in de i386 directory. Daarna moet je nog een bestand aanpassen zodat de setup weet WAAR de drivers te vinden zijn. In de directory \RemoteInstall\Setup\English\Images\win2000.pro\i386\Templates staat het bestand ristndrd.sif waarin je die dingen kunt toevoegen. In het geval van een netwerkkaat gaat dat als volgt. Hier onder staat de Origine Code zoals deze aanwezig is en de code die ik heb veranderd waardoor de netwerkkaart automatisch geinstalleerd wordt. [Unattended] OemPreinstall = no NoWaitAfterTextMode = 0 FileSystem = LeaveAlone ExtendOEMPartition = 0 ConfirmHardware = no NtUpgrade = no Win31Upgrade = no TargetPath = \WINNT OverwriteOemFilesOnUpgrade = no OemSkipEula = yes InstallFilesPath = "\\%SERVERNAME%\RemInst\%INSTALLPATH%\%MACHINETYPE%" [Unattended] DriverSigningPolicy = Ignore OemPreinstall = YES OemPnpDriversPath = \drivers\nic NoWaitAfterTextMode = 0 FileSystem = LeaveAlone ExtendOEMPartition = 0 ConfirmHardware = no NtUpgrade = no Win31Upgrade = no TargetPath = \WINNT OverwriteOemFilesOnUpgrade = no OemSkipEula = yes InstallFilesPath = "\\%SERVERNAME%\RemInst\%INSTALLPATH%\%MACHINETYPE%" Stop en start NA het wijzigen de remote boot service Net stop boot information negotiation layer Net start boot information negotiation layer Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen