Ga naar inhoud

Wat heb ik nodig voor FTP?

anoniem

Aanbevolen berichten

Ik zou graag een simpele FTP server willen aansluiten op mijn ADSL. Ik heb hier een paar vragen over. Is een Pentium I 100 Mhz met 32 Mb geheugen voldoende? Welk besturingssysteem kan ik beter nemen, Win95 of NT4? Welke andere software heb ik verder nodig? Ik zou graag die FTP server eventueel via internet willen configureren. Wat moet ik doen aan beveiliging, is een simpele firewall voldoende? Weten jullie documentatie op het internet? Alvast bedankt voor jullie reacties.
Link naar reactie
De processorsnelheid maakt niet veel uit voor het draaien van een ftp. Je hebt hier wat software voor nodig, zoals Serv-u FTP. er zijn er een hoop van, zoek maar eens op de bekende dowload sites, alleen zijn ze niet allemaal gratis. http://www.zdnet.com/downloads/ WinNT loopt wel wat stabieler als win95, maar stelt ook hogere pc eisen. denk niet dat je NT zonder probs op een p1 100 mhz kan draaien. Een firewall kan wel problemen geven met je ftp, op de hoogste settings zal de firewall je ftp blokkeren, dus je zal wat veiligheid moeten inleveren. zorg ervoor dat je wachtwoorden voor je ftp access niet te makkelijk zijn, en zorg ervoor dat mensen GEEN bestanden van je kunnen verwijderen en uitvoeren. houid ook 1 vaste map voor eventuele uploads. staan de settings niet goed kunnen andere mensen je bestanden deleten, of een virus oploaden en zelf activeren.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...