anoniem Geplaatst: 14 juni 2002 Delen Geplaatst: 14 juni 2002 Ik zou graag een simpele FTP server willen aansluiten op mijn ADSL. Ik heb hier een paar vragen over. Is een Pentium I 100 Mhz met 32 Mb geheugen voldoende? Welk besturingssysteem kan ik beter nemen, Win95 of NT4? Welke andere software heb ik verder nodig? Ik zou graag die FTP server eventueel via internet willen configureren. Wat moet ik doen aan beveiliging, is een simpele firewall voldoende? Weten jullie documentatie op het internet? Alvast bedankt voor jullie reacties. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 juni 2002 Auteur Delen Geplaatst: 14 juni 2002 move to servers.... t. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 juni 2002 Auteur Delen Geplaatst: 14 juni 2002 De processorsnelheid maakt niet veel uit voor het draaien van een ftp. Je hebt hier wat software voor nodig, zoals Serv-u FTP. er zijn er een hoop van, zoek maar eens op de bekende dowload sites, alleen zijn ze niet allemaal gratis. http://www.zdnet.com/downloads/ WinNT loopt wel wat stabieler als win95, maar stelt ook hogere pc eisen. denk niet dat je NT zonder probs op een p1 100 mhz kan draaien. Een firewall kan wel problemen geven met je ftp, op de hoogste settings zal de firewall je ftp blokkeren, dus je zal wat veiligheid moeten inleveren. zorg ervoor dat je wachtwoorden voor je ftp access niet te makkelijk zijn, en zorg ervoor dat mensen GEEN bestanden van je kunnen verwijderen en uitvoeren. houid ook 1 vaste map voor eventuele uploads. staan de settings niet goed kunnen andere mensen je bestanden deleten, of een virus oploaden en zelf activeren. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 juni 2002 Auteur Delen Geplaatst: 15 juni 2002 Voor een FTP server op een oude Pentium I, 100 MHz kun je misschien beter Linux gebruiken. Die kun je zoeken op [url]http://www.linuxiso.org/[/url] en het mooiste is, het kost niks en draait prima op verouderde hardware. Enige nadeel: je zult moeten leren omgaan met een ander operating systeem. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 juni 2002 Auteur Delen Geplaatst: 16 juni 2002 Bedankt voor jullie reactie. Ik het Linux forum kreeg ik het advies om Proftpd i.s.m. Freesco te gebruiken. Het nadeel vind ik altijd de moeilijke configureerbaarheid van Linux... Maar het is wel veeeel veiliger dan win95. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen