anoniem Geplaatst: 12 maart 2002 Delen Geplaatst: 12 maart 2002 Hoe kan ik bijvoorbeeld office op de server installeren en draaien op een client? En hoe kan ik dit zo maken zonder dat als ik een nieuwe gebruiker aanmaak office weer moet installeren onder de nieuwe gebruiker. Kan dat ook met alle andere software paketten? En hoe krijg ik dan een nieuw pakket ook in de bestaande gebruikers, ik wil dit graag doen met roaming profiles. Ik heb SBS 2000 en als clients Win 2000 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 16 maart 2002 Hier wordt speciale software voor gebruikt voor zover ik weet. Met deze software worden pakketten 'klaar'gezet op de server. Bij het inloggen op het systeem wordt het pakket dan geïnstalleerd. Helaas weet ik niet om welke software het gaat, maar heb daar zelf eens naar geïnformeerd. De kosten waren zo hoog dat het voor ons onbetaalbaar was. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 17 maart 2002 Het pakket wat je bedoelt is waarschijnlijk SMS (systems management server) van microsoft. Dit is inderdaad een duur en uitgebreid pakket. Je kunt het ook met login scripts doen (minder elegant, maar gratis) door het MSI bestand van office met /I te starten als een bepaald bestand niet bestaat (MSO.dll oid). Dus in het login script: if exist %SYSTEMDIR%mso.dll goto skip rem install office (silent) msiexec servershareOffice2000.msi /i /qn :skip ofzoiets. Die mso.dll kan elke file zijn die office installeert. Je hebt in de office resource kit een programma dat een MSP kan maken om de settings van office alvast in te stellen tijdens installatie. Daarmee kun je ook selecteren welke onderdelen je wel en niet wilt hebben. [ Dit Bericht is bewerkt door: ronaldm op 2002-03-17 11:38 ] Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen