anoniem Geplaatst: 20 februari 2002 Delen Geplaatst: 20 februari 2002 Hoe luidt een batchbestandje waarmee je een file kunt verplaatsen van de ene server naar een andere zonder dat die om een bevestiging vraagt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 20 februari 2002 Als je naar een share wilt verplaatsen die je als drive gemaped hebt [code:1:ce6493b819] @echo off move /y c:test.txt g: [/code:1:ce6493b819] Wil je naar een server kopieren via \servernaam dan weet ik niet of dit ook werkt, maar je zou het volgende kunnen doen: [code:1:ce6493b819] @echo off copy c:test.txt servernaamd$ delete c:test.txt [/code:1:ce6493b819] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 21 februari 2002 Als ik de commando uitvoer zegt hij "the file(s) exists, 0 files moved"; oftewel hij ziet de file maar verplaatst hem niet. Waarom geef je de commando "delete" in het script? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 21 februari 2002 Misschien een stomme vraag. Maar waarom geen gebruik van Windows Commander? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 22 februari 2002 Misschien zal ik Windows Commander gaan gebruiken; in ieder geval bedankt voor de tip. Ik heb het tijdelijk opgelost door in scriptje te zetten om eerst te kopiëren en dan het bronbestand te deleten Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 22 februari 2002 Als je een move doet hoef je geen delete te gebruiken. Bij een move op de zelfde schijf wordt het bestand niet echt verplaatst, maar wordt alleen de verwijzing ernaar veranderd zodat het lijkt alsof het bestand op een andere plek staat. Als je een move doet naar een andere schijf doe je eigenlijk een copy en vervolgens een delete van het origineel. Dat is dus wat ik in het tweede voorbeeldje aangaf. Copy en delete, niet move en delete Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen