anoniem Geplaatst: 28 december 2001 Delen Geplaatst: 28 december 2001 Ik weet niet zo goed of deze vraag hier hoort of in het installatie forum...Ik wil van m'n Slackware af (kost me teveel tijd en die tijd heb ik niet), nu zat ik eens te kijken naar Trustix, maar vraag me iets af...Ik keek op de ftp server en zag daar de GD library (om plaatjes mee te genereren bijvoorbeeld met PHP) niet tussen staan. Is daar dan geen support voor of zo? Of moet je dan alsnog je PHP + GD + Apache zelf compilen?------------------ Bill Gates: Scharrel een ouwe doos op, en zet er Linux op :) Chiquita71: tja...hahahah om nu linux op mezelf te zetten vindt ik wat ver gaan. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 december 2001 Auteur Delen Geplaatst: 30 december 2001 Ik weet het antwoord niet, maar ik zou zeggen probeer het gewoon. Voor een tientje bij Munnikes of Tienpiek te krijgen. Of downloaden via linuxiso.org.Anders pak je toch RedHat (of zo) en installeert NuSphere (MySQL, PHP, Perl, enzovoorts in 1 pakket geintegreerd). Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 december 2001 Auteur Delen Geplaatst: 30 december 2001 Ik had al wat gevonden, maar dat was weer zonder MySQL support...Of te wel: ik heb Debian maar geïnstalleerd...------------------ Bill Gates: Scharrel een ouwe doos op, en zet er Linux op :) Chiquita71: tja...hahahah om nu linux op mezelf te zetten vindt ik wat ver gaan. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 19 januari 2002 Ik heb out-of-the-box zonder te compilen: -Mysql -Apache 1.3.20 -Php4 -Php 4 mod -SSL mod -en nog veel meer :smile: Kortom..ik heb een Suse distr. gebruikt..7.3 pro en het enige wat ik hoefde te doen is me SSL certificaat ff zelf maken . Voor de rest kan je alles zelf doen wat je wilt. Of is dat niet wat je bedoelt of zoekt? Michiel Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 19 januari 2002 Beetje heel oud topic, maar nee, Suse is in mijn ogen niet echt een distributie voor een server... Zoals al gezegd, ik heb nu Debian en dat werkt perfect :smile: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 19 januari 2002 Waarom niet? Ik draai het liever dan elk ander Linux Os. Wel zo handig die online security update :smile: Michiel Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 19 januari 2002 Die heeft Debian ook hoor :smile: En ik denk dat die stukken beter is dan die van Suse :smile: Suse zou ik op een desktop installeren (maar daar ga ik ook al Debian voor gebruiken denk ik), niet op een server... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 20 januari 2002 Heeft ie ook zoveel out-of-the-box servers en software? -apache -mysql -php4 -mod-php,mod-ssl,mod-perl -amavis with antivir Dan moet ik het zeker es proberen :smile: ! Michiel Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 20 januari 2002 Nee, Suse heeft veel meer, maar dus ook veel meer waar je niks aan hebt als je het voor een server gebruikt. Want net als X enzo heb je niks aan voor een server... Het handige van Debian is dat je alleen een basic versie installeerd, je internet aan slingerd en dan alle packages rechtstreeks vanaf de Debian mirrors kan installeren (en updaten), dan heb je altijd de nieuwste versies... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 20 januari 2002 [quote:017d495082] Op 2002-01-20 08:58, schreef Bill Gates: Nee, Suse heeft veel meer, maar dus ook veel meer waar je niks aan hebt als je het voor een server gebruikt. Want net als X enzo heb je niks aan voor een server... [/quote:017d495082] Je hebt heel erg veel aan X op een server als je remote X applicaties gaat draaien (maar dan heet de server de X client, confusing;). Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 20 januari 2002 Klopt, maar ik gebruik hem alleen als development bak (PHP/Java etc), web- en ftpserver, filesharing en internet router. Dan is X een beetje nutteloos en is alleen maar een belasting voor je systeem :smile: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 21 januari 2002 beter teveel software die wordt meegleverd dan dat je het overal moet oppikken :smile: EN wie heeft het hier over X? Ik start mijn server ook niet in X en gebruik hem al helemaal niet op me server(s) M. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 21 januari 2002 Ach, op de 7 CD's van Suse staat een hele berg X software waar je niks aan hebt... En downloaden met Debian gaat vol-automagisch :smile: Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen