Ga naar inhoud

Kom niet in de interface van kpn experiabox tg789


anoniem

Aanbevolen berichten

hallo dit is mijn eerste post ik heb een experiabox gekregen dus wou ik die aansluiten op mijn netwerk en alles werkt wifi en lan :lol: alleen nou wou ik het wachtwoord aanpassen en ik kom niet in dee interface/instellingen van het modem/router heb al vershillende ips geprobeerd en ook al geprobeerd om de pc alleen met de router te verbinden en dus niet met het internet al een paar keer gereset(reset knop inhouden bij starten en gewoon de reset knop inhouden) alleen niks werkt :cry: hoop snel op antwoord moet er even bijzeggen dat het een tweede router/modem is het al een horizon box van upc mvg roy
Link naar reactie
Zit er een handleiding bij ? [quote:92feb35279]1 Beveiliging 1.1 Beveiliging instellen of wijzigen met de KPN Experia Box Thomson TG787v 1. Open Internet Explorer (of een andere browser) en vul op de adresbalk het adres http://192.168.2.254 in en druk op Enter. Typ geen www! Als er een inlogscherm verschijnt, vult u de standaard gebruikersnaam kpn en het standaard wachtwoord admin in, of de door u aangemaakte gebruikersnaam en wachtwoord. 2. Klik in de linkerkolom op Thuisnetwerk. In het kader verschijnt een overzicht van uw netwerk. 3. Klik op de tekst die begint met WLAN: Thomson...... 4. Klik nu rechtsboven op de tekst Configureren. U komt in het configuratiescherm van het draadloze toegangspunt.[/quote:92feb35279] Gevonden via: en dan zie je hem meteen staan... http://www.google.nl/#bav=on.2,or.r_qf.&fp=3997f1fcba9a398b&q=+kpn+experiabox+tg789+default+wachtwoord Werkt het dan wel? RTFM..... :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
Link naar reactie
Misschien staat die na jou net iets anders ingesteld.... Dus kijk bij je net werkinstellingen wat je gateway is.... dat is het zelfde adres wat je moet gebruiken en mss is die dus net afwijkend... Of kijk via start uitvoeren en type: ipconfig /all en kijk wat daar je gateway is... En vul die in.... PS: kan zijn dat je dus dan in de interface van UPC komt... Dan moet je de Experia box loskoppelen en met een kabel of draadloos een verbinding maken ermee. Maar...nu krijg je geen ip adres .... omdat ie op auto staat.. Dus stel je draadloos of vaste netwerkkaart in op: IP adres 192.168.2.2 subnet 255.255.255.0 gateway 192.168.2.254 DNS 192.168.2.254 Koppel je kabel in een v/d LAN poorten.
Link naar reactie
heb eerst geprobeerd met internetkabel die van de horizon box afkomt in de wan poort en daarna met die kabel eruit de eerste keer geeft ie 192.168.192.1 en als ik dat intyp kom ik op de upc horizon box en met de tweede maier geeft ie 192.168.2.254 en die doet zoals eerder beshreven duurt lang en dan geeft ie aan dat hij geen verbinding kan maken
Link naar reactie
heb eerst geprobeerd met internetkabel die van de horizon box afkomt in de wan poort en daarna met die kabel eruit de eerste keer geeft ie 192.168.192.1 en als ik dat intyp kom ik op de upc horizon box en met de tweede maier geeft ie 192.168.2.254 en die doet zoals eerder beshreven duurt lang en dan geeft ie aan dat hij geen verbinding kan maken
Link naar reactie
De experiabox is een adsl modem router, dus is het mij niet duidelijk hoe je die met de upc router wilt verbinden? Als je gedachte is om de experia als accespoint te gebruiken, sluit dan 1 pc aan met een utp kabel en niet aansluiten op de upc router. Inloggen op de experia box en dan bij lan instellingen de DHCP server uit zetten. Ook moet je experiabox dan een LAN ip geven in het bereik van de upc router maar wel een ip buiten de dhcp pool van deze. Als je dat gedaan hebt en op SAVE gedrukt, sluit je de experia box via een lan poort op een lan poort van de upc router aan. Dan even ipconfig /release en daarna ipconfig /renew en de pc krijgt nu ip van de horion. Daarna weer inloggen op de experia op zijn nieuwe ingestelde IP en wireless configureren.
Link naar reactie
Rick Gimpel zegt terecht dat de experiabox van KPN is en dat klopt. Dus iedereen die spreekt over UPC en Horizon is dus abuis. Ik heb glasvezel van KPN en dus ook een experiabos en met het adres 192.168.2.254 en dan kom ik dus in de configuratie van deze box. Maar als UPC jouw provider is dan heb je dus helemaal niets aan deze experiabox.
Link naar reactie
Er bij het onderwerp, dat het gaat om een router/modem van KPN, maar je hebt UPC? Zo zet je de forummers wel op het verkeerde been. Vind je het dan vreemd dat er problemen mee zijn. UPC is kabel, en KPN is adsl/glasvezel. Je het het dan over twee geheel verschillende technieken. En ook twee verschillende providers. En dan de experia als switch gebruiken, is dan zinloos. Gebruik ipv daarvan een goede router.
Link naar reactie
Ik heb nu een andere router bij KPN ivm VDSL. De oude ADSL Zyxel 2602HW werkt nu ook als switch/wifi AP in gebruik.... om net even een dode wifi hoek op te vangen... Toch handig.... dus waarom zinloos...als ie verder goed werkt. Als ik er een probleem mee had dan zou mijn vraag vergelijkbaar zijn, ik snapte zijn vraag dan ook meteen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...