Ga naar inhoud

Geen verbinding met draadloos netwerk


anoniem

Aanbevolen berichten

Ooit eens eerder hier een hulpvraag neergezet en toen goed geholpen met ook nog eens het gewenste resultaat! Nu opnieuw een probleem: Manlief krijgt ineens geen internetverbinding meer via draadloos netwerk op zijn notebook. Hoogstwaarschijnlijk na een update van Windows Vista. We hebben er allebei weinig verstand van. Bij het netwerkcentrum zien we wel opeens een "2" staan, achter het netwerknaam. Hij krijgt contact via D-link en daar heb ik de verbinding al verwijderd en opnieuw verbonden. Dat gaat, maar opnieuw met een 2 erbij. Ik heb ook een notebook met Windows 7 en ik heb geen problemen. Kan iemand ons helpen?
Link naar reactie
Hoe het kan, weet ik niet, maar op dit moment blijkt, dat als we dicht bij de router zitten, dan doet hij het. En als mijn man op zijn vaste plek gaat zitten, dan doet hij niets. Waar moet ik dan de oorzaak zoeken? UPC heeft recent een update uitgevoerd voor de Horizon, kan het daar mee te maken hebben? Maar waarom heb ik er geen last van?
Link naar reactie
Aha, dus een probleem met de AFSTAND... Het kan ook dat er meerdere routers op hetzelfde kanaal uitzenden. Log dus weer in op de router en zoek bij wireless instellingen naar het gebruikte kanaal. Staat die nu op "automatisch"? Kies dan voor een vast kanaal. Begin bij 1 en test of het werkt. Je hebt 13 kanalen beschikbaar, dus doe je best :wink:
Link naar reactie
Inmiddels hebben wij de indruk dat het aan de D Link ligt. Ik heb dat ding namelijk op mijn computer aangesloten en dan heb ik hetzelfde probleem. We hebben ook even naar de kanalen gekeken, maar we zitten op een schoon kanaal. Kan het nog aan een instelling liggen m.b.t. de D link? Overigens hartstikke bedankt voor het meedenken!!!
Link naar reactie
Als de UPC router op hetzelfde subnet zit als de Dlink (dezelfde IP range) dan kan de Dlink geen werkende gateway vinden. (raakt in een loop) Verander in de Dlink de IP range eens. Stel het start IP is nu 192.168.[b:b1665796c7]1[/b:b1665796c7].1 wijzig dit dan naar 192.168.[b:b1665796c7]2[/b:b1665796c7].1 Na het saven en rebooten van de Dlink, ook de PC's ect. even opnieuw opstarten om een nieuw IP uit de gewijzigde range te verkrijgen.
Link naar reactie
[i:eddb27f681](quote)Waar verander ik dat dan? In de software van D link zie ik geen mogelijkheid hiervoor. Daar waar jij aangeeft dat ik de 1 in een 2 moet wijzigen heb ik drie cijfers staan. Evengoed dan de eerste cijfer wijzigen?(unquote)[/i:eddb27f681] Het gaat om de 3de reeks van de 4 Als er nu 3 getallen in de 3de reeks staan (bv) 192.168.[b:eddb27f681]123[/b:eddb27f681].1 dan haal je ze alle 3 weg en alleen een 2 ervoor in de plaats. Ik ga er nu wel van uit dat de Dlink via de WAN/internet poort met het UPC modem/router is verbonden.
Link naar reactie
Ach, o jee, dan gaat mijn voorgaande verhaal helemaal niet op. Ik ging er vanuit dat de Dlink een router was, maar dat lijkt dus niet het geval en betreft het een wireless kaartje of usb wireless adapter. Wellicht een ouder type? Heb je bij Dlink op de website naar een betere/nieuwere driver gezocht? http://www.dlink.com/nl/nl
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...