anoniem Geplaatst: 9 augustus 2013 Delen Geplaatst: 9 augustus 2013 Ik heb in de meterkast een Cisco Modem/Router staan, maar het bereik is niet zo denderend. Dus heb ik een kabel getrokken (UTP cat6) naar de eerste verdieping, hier staat de computer. Ik haal dan met gemak 140 mb ps download snelheid. Omdat ik ook nog graag wifi wil gebruiken in huis heb ik op de eerste verdieping een router gezet om met name het bereik in de tuin te verhogen. De router is dan dus aangesloten met utp cat6 op de wifi modem en de pc is aangesloten op de router. Ik haal dan echter nog maar max 40 mb ps. Is dat normaal? Is bijna 100 mb minder. Zou het aan een bepaalde instelling kunnen liggen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 augustus 2013 Auteur Delen Geplaatst: 9 augustus 2013 Slechte kabel of connector kan ook oorzaak zijn... Heb je QoS aan staan? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 augustus 2013 Auteur Delen Geplaatst: 9 augustus 2013 Dan zou hij op de zelfde kabel geen 140 mb/ps halen dus de kabel zal wel goed zijn Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 augustus 2013 Auteur Delen Geplaatst: 10 augustus 2013 wat is qos? ik ben trouwens eens in de specs van de router gedoken en zie dat deze maar tot 54mb aan kan. ik dacht dat dit alleen gold voor wifi, maar dat de kabel vervolgens wel de normale snelheid aan zou kunnen. zou t daar aan liggen? het gaat om de volgende router: sitecom wl-161 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 augustus 2013 Auteur Delen Geplaatst: 10 augustus 2013 QoS=quality of service http://nl.wikipedia.org/wiki/Quality_of_service samengevat; je kunt dus ergens prioriteit aan toe kennen van je bandbreedte. Je kunt ook zelf zo'n woord in google intypen... doe ik zelf altijd.. hoef je a. de vraag niet te stellen b. niet te wachten op antwoord c. je leert snel bij.... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 augustus 2013 Auteur Delen Geplaatst: 10 augustus 2013 ben liever lui dan moe! :roll: probleem is trouwens opgelost... heb een betere router er tussen gezet Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 augustus 2013 Auteur Delen Geplaatst: 10 augustus 2013 Dan kennen we nu jouw reputatie.. :oops: Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen