Ga naar inhoud

Netwerk schijf


anoniem

Aanbevolen berichten

sinds vorige week een nieuw Cisco modem (Ziggo EPC3928AD) In mijn netwerk zit ook een ACRyan met daarop aangesloten een HD via USB voorheen kom ik deze schijf zien en benaderen in mijn netwerk, maar nu is dat ding nergens meer te vinden, in het menu van de Ryan kun je instellen dat hij als NAS schijf te gebruiken is, dit is juist ingesteld, alles is aangesloten middels een CAT6 kabel alles werkt prima maar de schijf is niet te vinden, weet iemand raad ?resultaa
Link naar reactie
Herstart hem eerst eens, dan krijgt ie een nieuw ip adres en komt ie weer zichtbaar... Kan ook zijn dat je hem vroeger een vast ipadres gegeven hebt en nu heb je een andere modem/router die een andere ip range uitgeeft. Dus stel dat het eerst de 192.168.1.1-192.168.1.254 range was... en nu 192.168.2.1-192.168.2.254 of 192.168.0.1-192.168.0.254 is.... dan vind je hem niet zo 1 2 3... Dus eerst welk ip adres had ie eerst? Weet je dat nog? Dan koppel je je pc rchtstreeks aan dat apparaat met de UTP kabel. Stel nu jouw pc in op een vast ip-adres bij 192.168.x.10 subnet 255.255.255.0 en gateway 192.168.x.254 x is dus 0 1 of 2... of als je eerst een andere ip range had moet je het helemaal aanpassen. Als dat goed is.. kun je de apparaat nu benaderen zoals je gewend was... Weet je het echt niet meer.... dan handleiding erbij en alles opnieuw instellen..
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...