Ga naar inhoud

Access Points, alleen voor gasten


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een netwerk, met 1 router achter de Ziggo modem/router. Daarvandaan liggen UTP kabels naar verschillende plekken (boerderij/camping). Nu wil ik op verschillende plekken Wifi acces points maken. Dit lukt mij ook, echter ik wil niet dat ingelogde gasten op mijn prive netwerk komen. Hoe voorkom ik dit?? Ik heb al geprobeerd de accespoint te veranderen met een eigen IP range, maar dan komen ze nog altijd op de ip range van mijn eigen intern netwerk. Groetjes
Link naar reactie
Je moet de 2e router waarschijnlijk een ander subnet, ip range met eigen DCHP geven in die range, de gateway van die route is dus het ip ades van de 1e. Als je op die 2e router de Access Points op aansluit zouden die alleen ip adressen va die range door mogen geven en niet die van de Ziggo, de 1e router. Of je moet een speciale router kopen waar dat allemaal al in geregeld is, gebruik de zoek functie welke dat zijn.
Link naar reactie
wat meer info over mijn netwerk: Ziggo/router/modem heeft DHCP aanstaan met volgende gegevens: IP router/modem 10.0.0.99 DHCP 10.0.0.10 => 10.0.0.60 (INTERN netwerk dus) Subnet 255.255.255.0 met een lan kabel op de WAN poort van de 2e router ingestoken, instellingen 2e router: IP router 192.168.1.100 DHCP 192.168.1.101 => 192.168.199 Subnet 255.255.0.0 Internet: Obtain Dynamic IP adres Toch kan ik nu als ik met de laptop ben ingelogd op het 2e netwerk in de browser surfen naar 10.0.0.99 etc... das niet de bedoeling. Wat doe ik verkeerd?
Link naar reactie
Ik heb een FON-account met een mini-router. Die staat dus een een subnet met als lokaal ip adres 192.168.2.4 met als gateway mijn 1e router op 192.168.2.254. Mijn lokale netwerk staat op : 192.168.2.1-253 en vanuit de FON is dit niet benaderbaar.... Dus een router ACHTER in router met daarop het afgeschermde subnet kan wel! Ik heb er rechtstreeks uit Spanje 19.95 met een promo code voor betaald.... Maar omdat KPN met FON in zee gegaan is kun je ze momenteel niet meer via NL kopen wel via B of andere landen. Een voordeel van FON is: ik kan nu overal waar FON is er gratis gebruik van maken, Engeland, Belgie, Portugal, Frijnkrijk (vooral grote steden) en binnenkort ook in NL als de KPN het helemaal uitgerold heeft. http://www.marktplaats.nl/z.html?query=fon+router&categoryId=0&postcode=6835MN&distance=0 en dan moet je niet de Fritzbox kiezen maar de andere FON's Met een aantal Fritzbox kun je ook een lokaal subnet opzetten, maar welk type dat weet ik niet uit mijn hoofd.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...