Ga naar inhoud

Thuisgroep of netwerk windows7 met windows8


anoniem

Aanbevolen berichten

Wil wifi verbinding tot stand brengen tussen desktop met windows8 en laptop met windows7, zodat ik alle documenten, muziek, etc. kan bekijken en files overzetten. Tot op dit moment niet gelukt. Kan me iemand in het kort vertellen hoe ik tewerk moet gaan en of dit mogelijk is? Op oudere laptop heeft al een thuisgroep, cq. netwerk gestaan met mijn vorige desktop. Kan dit ook probleem geven? Bedankt voor reactie? Johan59
Link naar reactie
Mijn eigen ervaring: Twee computers met ieder hun eigen naam is in principe alles. Wachtwoord uitgeschakeld en over en weer geen Thuisgroepnaam, maar enkel het standaard aanwezige Netwerk. Voorheen hadden beide XP aan board en daarmee volstond alles op delen zetten en verder niks. De PC's zagen elkaar gewoon en we konden wederzijds met de bestanden die we deelden doen wat we wilden. Later werd één XP vervangen door een Windows 7, die werkt een heel klein beetje ingewikkelder. Hier kun je niet zomaar een hele partitie of schijf delen, maar moet je hiervoor mappen kiezen die daarvoor in aanmerking komen. Bovendien moet je aangeven wie je toegang geeft. Meest gebruikelijk is "Iedereen". En tenslotte moet je het niveau van toegang aangeven, "Alleen lezen" of volledig, dus "Lezen en schrijven.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...