Ga naar inhoud

Wifi (via 3G) dmv. travelrouter + simkaart


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik ga op vakantie - buitenland - appartement - platteland. Dus: geen adsl, geen kabel, wel bereik op de mobiel. Of wifi in de bar in het dorp (bij de cappucino). Wat wil ik: ik ben op zoek naar een travel router met de mogelijkheid om een (lokale) simkaart in te plaatsen. Als ik (in mijn appartement) een router(tje) plaats, waar ik een TIM simkaart in zet (prepaid) met een aantal MB, dan kan ik met mijn notebook en smartphone mijn post sjekken én WhatsApp gebruiken én de videomaut op de Brenner reserveren/betalen én (belangrijk!) internetbankieren, enz. Volgens mij heb ik wel eens iets gelezen over een dergelijk apparaat. Al dan niet met accu/batterij en/of lichtnet adapter. Klopt dat? Wie kent zo iets? Hoe heet zo'n apparaat? Merken? Ervaringen? Tests/reviews? Aanbevelingen? Met mijn dank voor het lenen van je kennis. Groet, Ivo Toevoeging: ondertussen blijf ik ook zoeken... Er blijken apparaatjes te zijn die MIFI heten: Mobile wIFI. Ik ben er tegengekomen van het merk HUAWEI, model E5151 (ong ¤110-130), E5331 (ong. ¤80), E355 (ong. ¤68). KPN zou er een hebben in een zakelijk pakket. Er gaat een simkaart in. Maar hoe het verder werkt (hoe wordt met een buitenlandse simkaart verbinding gemaakt met het bijbehorende netwerk) kan ik uit de beschrijvingen niet afleiden. :D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...