Ga naar inhoud

Router tips gevraagd


anoniem

Aanbevolen berichten

Kortom, mijn huidige router (Linksys WRT54GL) heeft blijkbaar de geest gegeven en ik moet op zoek naar iets anders. Nu ben ik niet zo onderlegt op dat gebied, dus ik kan wel wat tips gebruiken. Ik heb een Ziggo "Modem" die eigenlijk alleen als een soort bridge fungeert. Alles gaat direct door naar de router. Aan die router moeten (liefst) verbonden worden: - PC 1 (UTP) - PC 2 (UTP) - NAS (UTP) -> Via de NAS zitten twee (niet netwerk) printers aangesloten. - Laptop 1 (WiFi) - Laptop 2 (WiFi) - Smart TV (WiFi) - Drie smartphones (WiFi) Momenteel zitten die beide printers via de NAS aangesloten, omdat ik anders UTP poorten tekort kwam, en omdat het geen netwerk printers zijn. Maar misschien is het handig om meteen van de gelegenheid gebruik te maken om een router aan te schaffen waar ik de printers rechtstreeks aan kan koppellen(?). Dit is echter geen vereiste. Ook voor configuratie opties sta ik open (b.v. een bepaalde router of misschien is een switch ook wel voldoende? In combinatie met een hubje of weet ik veel wat) Qua belasting is de eis dat we een film vanaf de NAS naar de TV kunnen streamen, en iemand anders tegelijkertijd ongehinderd kan surfen op het internet. Liefst ben ik onder de 100 euro klaar, maar dit is niet heilig.
Link naar reactie
Bedankt! Ziet er goed uit. Ik heb hem samen met [url=http://nl.hardware.info/productinfo/119013/sitecom-wlr-6000-wireless-gigabit-router-450n-x6#tab:overzicht]deze[/url] geshortlist. De WiFi van de Ubee/Ziggo modem is helaas geen optie hier. Vijf meter van het ding heb ik nog maar 20% van mijn signaal over. De LinkSys had beneden op de stoep nog zeker 80% (Ik woon op de eerste verdieping) De positie van het ding lijkt het me niet te zijn. Hij zit welliswaar achter een houten stelling tegen de muur geschroefd, maar die LinkSys kwam zonder problemen door twee baksteense muren heen. (Tenzij het verschil is dat de Ubee helemaal onder tegen de plint aan zit en de LinkSys boven op de kast stond)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...