Ga naar inhoud

Level 3 switch(es)


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Ik had een enorm verhaal getypt, om het leesbaar te houden heb ik het gewist en ga ik in enkele posten de vragen verwoorden (volgens mij zat ik al op 1 tot 2 A4). [u:e54db7e49c]Level 3 switch, router nog benodigd?[/u:e54db7e49c] Feitelijk is het antwoord nee. Ik ben voornemens een Cisco small business 300 series level 3 switch in de meterkast te hangen. Deze heeft (zoals de level 3 toevoeging al zegt) hardwarematige routing ingebakken. Maar zorgt dit dat ik over voldoende functionaliteit kan beschikken (zonder dedicated router) of ga ik toch merken dat ik iets mis. [u:e54db7e49c]Level 3 switch, samenwerking met draadloze accesspoints[/u:e54db7e49c] Als ik twee draadloze accesspoints aan de switch hang, krijgt de switch dit goed verwerkt? Ik neem aan dat de accesspoints zelf ook als "router" fungeren voor het verdelen van de info voor bijvoorbeeld 4 simultaan aangesloten draadloze apparaten. Als de switch 10 ingangen heeft waarvan er 2 als draadloos accesspoint gebruikt worden waardoor uiteindelijk 14 gebruikers op het netwerk zitten, functioneert de hardwarematige routing dan nog juist? Ik kan mij voorstellen dat de switch niet voorbij het accesspoint kijkt, maar als het accesspoint geen draadloze router is (want de routing zit in de switch), krijgen de draadloze apparaten dan nog wel verbinding? Of heb ik hiervoor een draadloze netwerkcontroller nodig? [u:e54db7e49c]Level 3 switch, samenwerking met glasvezelmodem[/u:e54db7e49c] Normaal wordt een internetmodem op een WAN poort van een router aangesloten. De gemiddelde switch heeft geen speciale poorten hiervoor. Heb ik deze wel nodig voor een internetverbinding, of kan een modem uiteindelijk ook als netwerkapparaat op een gewone aansluiting geplaatst worden. [u:e54db7e49c]Toch maar een router[/u:e54db7e49c] Is het handiger om toch maar een goedkopere level 2 switch te gebruiken samen met een centrale router? Hierbij rekening houdend dat naar de toekomst toe eventueel 2 LAN netwerken aan elkaar gekoppeld dienen te worden. Kan ik zomaar twee level 3 switches aan elkaar koppelen of is er dan sowieso enige routing benodigd? Alvast bedankt voor eventuele antwoorden. Ik zie namelijk voordelen in een level 3 switch, maar ik wil niet alsnog (dure) aanvullende hardware aanschaffen als blijkt dat het toch niet voldoende is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...