anoniem Geplaatst: 7 mei 2013 Delen Geplaatst: 7 mei 2013 Onlangs heeft Ziggo op afstand de hotspot functie op ons modem geactiveerd en vanaf ongeveer hetzelfde moment heb ik de grootste problemen met mijn netwerk. (Ik weet niet zeker of het daar aan ligt, maar het is dus ongeveer hetzelfde moment, dus wellicht) Aanvankelijk lag het helemaal plat. Inmiddels heb ik het 'vaste' gedeelte weer aan de praat, maar de WiFi wil niet meer. De verbinding 'springt voortdurend heen en weer' ([url=http://www.ermens.net/stuff/wifi.png]zie afbeelding[/url] het is de rose lijn) en een poging tot verbinden resulteerd steevast in een authentication error. Setup: Ziggo "Modem" Ubee -> Linksys WRT54GL wifi router De Ubee dient alleen het signaal door te geven aan de Linksys. Alles zit verder op de Linksys. Op de Ziggo modem/router staat de wifi uit. De DHCP server staat aan, maar de LinkSys trok zich daar niks van aan. Die leek de modem te bypassen en een IP ergens anders vandaan te halen. Daarom heb ik op de Ziggo modem een static lease aangemaakt voor de router, en op de router het IP vastgezet op deze vaste IP. Daarna had ik inderdaad succesvol verbinding via de router, alleen de WifI via de router gaf de hierboven genoemde problemen ("Knipperende verbinding" en autheticatie error) Ik heb diverse kanalen geprobeert Ik heb de router al een harde reset gegeven. De router is teruggzet naar fabrieksinstellingen Ik heb ten einde raad naam en wachtwoord gewijzigd Maar niks bracht verbetering en inmiddels ben ik ten einde raad. iemand? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 mei 2013 Auteur Delen Geplaatst: 7 mei 2013 De verbinding tussen linksys en ziggo modem staat (natuurlijk) los van wat de wifi op de linksys doet. Ik neem ook aan dat met het aanzetten van de hotspot functie op het ziggo modem/router, de wifi functie ook weer aan is gezet op deze (dat lijkt logisch). Log eens in op het ziggo modem en zet de wifi weer uit. Test dan wat de linksys draadloos doet. Maar meer heb ik het gevoel dat de linksys aan vervanging toe is. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 mei 2013 Auteur Delen Geplaatst: 8 mei 2013 Inderdaad ga ik er ook van uit dat het WiFi gebeuren los staat van de rest. Er gebeurden alleen zoveel dingen tegelijkertijd dat ik ze voor de volledigheid allemaal maar even meldde, om de boel in de juiste context te houden :) De WiFi van de Ziggo router was inderdaad ook weer aangezet en de menu's waren op sommige plekken behoorlijk veranderd. (Uiteraard vond ik nu ook de Ziggo Hotspot functies er in) Het uitzetten van de WiFi op het Ziggo/Ubee modem en zelfs het helemaal uitzetten van de Ziggo hotspots functionaliteit bracht geen soelaas. Ook daarna de LinkSys terug naar fabrieksinstellingen hielp niet. Een defecte router is natuurlijk mogelijk maar het beestje is net vier jaar oud. Ik heb heel even overwogen om hem er tussen uit te halen en alles aan die Ubee te hangen, maar dat geeft logistiek te veel problemen (er hangen twee PC's, een NAS en twee printers via UTP aan de LinkSys en bovendien is het WiFi signaal van de Ubee niet daverend. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 mei 2013 Auteur Delen Geplaatst: 8 mei 2013 Gelet op je controles die zijn gedaan.. blijft mijn advies, linksys vervangen. En als je nog even wilt "hobbieen" Dan kun overwegen om er andere firmware in te flashen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 mei 2013 Auteur Delen Geplaatst: 8 mei 2013 Nou, laat ik inderdaad eens kijken of er nieuwe firmware is en zo ja of die helpt, en anders wordt het een andere router. Bedankt voor je hulp! Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen